چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 23 آذر 1395 ساعت 12:08

چتر پژوهش، نوآوری و خلاقیت باید بر شبکه پولی و بانکی گسترده شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی می گوید، نظام بانکی نیازمند تحقیق و پژوهش است و به دلیل وجود برخی نواقص باید چتر پژوهش، نوآوری و خلاقیت بر شبکه پولی و بانکی گسترده تر شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی دیواندری امروز (سه شنبه) در ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و معرفی پژوهشگران برتر بانکی در محل بانک مرکزی افزود: تمرکز بر پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری به عنوان زیربنای اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و مالی دنبال می شود تا گره ای از مشکلات کشور باز شود.
به گفته این مقام مسوول، اجرای طرح های پژوهشی کاربردی در حوزه اولویت های بانک مرکزی و نظام بانکی کشور است.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی درباره ششمین دوره برگزاری هفته پژوهش و معرفی پژوهشگران برتر نظام بانکی نیز توضیح داد: این همایش با رویکرد انتخاب و معرفی برگزیدگان، ایجاد تعامل بین ذی نفعان و محققان، بسترسازی برای تداوم و تقویت فعالیت های آموزشی و پژوهشی و بکارگیری بازار پول و صنعت بانکداری از پژوهش های انجام شده امروز در محل بانک مرکزی برگزار می شود.
دیواندری شناسایی و طبقه بندی پژوهش های انجام شده در بانک ها و موسسات اعتباری، انتخاب پژوهشگران برتر، شناسایی و معرفی آثار برتر در حوزه پول و بانک و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.
وی تاکید کرد: خدمات مالی یکی از حوزه هایی است که در دنیا مورد توجه پژوهشگران قرار دارد و شرایط آن به طور پیوسته در حال تغییر است و از این رو لازم است بررسی های بیشتری در این عرصه انجام شود و از دستاوردهای بین المللی بویژه در حوزه مالی - اسلامی استفاده کنیم.
دیواندری گفت: ششمین فراخوان انتخاب آثار پژوهشی و پژوهشگران برتر حوزه بانکی شهریور ماه امسال منتشر شد و افراد، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و بانک ها تا 20 آبان فرصت داشتند آثار مورد نظر را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
به گفته وی، در این مدت 248 مقاله و 52 کتاب به دبیرخانه همایش ارسال شد. همچنین 26 بانک و موسسه اعتباری مدارک پژوهشگران خود را به دبیرخانه ارسال کردند.
اقتصام ** 3065 **2022**1561** خبرنگار: محمد ملک دار**انتشاردهنده: مژگان توانا

اطلاعات تکميلي

خواندن 783 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب