دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 18:09

هفته فرهنگی الجزایر در تهران گشایش یافت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
هفته فرهنگی الجزایر در ایران با حضور وزیران فرهنگ دو کشور سید رضا صالحی امیری و عزالدین میهوبی در تهران گشایش یافت.
به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پس از برگزاری موفقیت‌آمیز هفته فرهنگی ایران در الجزایر که در سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان برگزار شد، هفته فرهنگی الجزایر در تهران در حال برگزاری است.
این برنامه در چارچوب موافقتنامه فرهنگی دوجانبه، از 22 تا 26 آذرماه در راستای گسترش و تحکیم روابط فرهنگی و آشنایی دو ملت از آداب و رسوم یکدیگر در ساختمان کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
این رویداد فرهنگی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری وزارت فرهنگ الجزایر، رایزنی فرهنگی کشورمان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور وزیر فرهنگ، مدیرعامل مرکز ملی صداوسیما، مدیرکل همکاری و مبادلات فرهنگی الجزایر و جمعی 50 نفره از هنرمندان و شعرا و نویسندگان این کشور برگزار ‌شده است.
دیدارهای مختلف مقامات و شخصیت های فرهنگی دو کشور، بازدید وزیر فرهنگ الجزایر از شهرک سینمایی غزالی، برگزاری نشست ادبی با حضور شعرا، ادبا و نویسندگان الجزایری در دانشگاه‌های الزهرا(س) و علامه طباطبایی، اجرای موسیقی سنتی الجزایر (موسیقی اندلسی)، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، صنایع دستی و لباس‌های سنتی الجزایر، نمایش پنج فیلم سینمایی، برپایی نمایشگاه غذاهای سنتی و پذیرایی از میهمانان با غذاهای سنتی الجزایری، بازدید هیأت الجزایری از کاخ گلستان و موزه هنرهای معاصر از مهمترین برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری و حضور هیات الجزایری در ایران است.
به گزارش ایرنا، دومین «هفته فرهنگی ایران» در الجزایر ۱۷ مهرماه 94 با حضور چهره های مطرح سینما، موسیقی، هنرهای تسجمی و نگارگری و همچنین تیم منتخب ورزش زورخانه ای کشورمان در قسنطینه پایتخت فرهنگی الجزایر برگزار شد.
این رویداد فرهنگی به مدت هفت روز در دو شهر الجزیره و قسنطینه برگزار شد و برنامه‌های هنری شامل نمایش آثار سینمایی بهروز افخمی و رضا میرکریمی در روزهای فیلم ایران، اجرای موسیقی سنتی رهبری کیوان ساکت، نمایش ورزش اصیل و معنوی زورخانه‌ای، نمایش آثار صنایع دستی، نمایش آثار نقاشی، نمایشگاه عکس پیشرفت‌های نوین ایران بعد از انقلاب اسلامی و نمایشگاه کتاب را برگزار کردند.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 خبرنگار: علی اکبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 850 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار