چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 16:24

رونمایی ازچهارترجمه نفیس قرآن برگرفته ازچهار تفسیرکهن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نسخه نفیس قرآن که شامل چهار ترجمه برگرفته از تفاسیر کهن طبری،کشف الاسرار، ابوالفتوح رازی و سورآبادی است همزمان با هفته وحدت در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رونمایی می شود.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مشاهده سیرتحول نثرفارسی بر روی متن واحد (ترجمة قرآن کریم)،کنار هم بودن ترجمه‌های شیعی و سنی، امکان مقایسه و مشاهدة عدم اختلاف میان آن‌ها که گامی در تقریب مذاهب اسلامی است به همراه فهرست کلمات و فهرست موضوعی مشروح از خصوصیات این کتاب نفیس است.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)،این قرآن توسط نشر نو و با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شده است که 25 آذر ماه رونمایی می شود.

**نشست تخصصی نگاهی به تاریخچه ضبط صدا در ایران
نگاهی به تاریخچه ضبط صدا در ایران'همراه با نمایش فیلم مستند 23 آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. این نشست تخصصی به معرفی پروژه 'آواهای فراسو' و همچنین بستر ارزشمندی جهت شناسایی،اعتلا و حفظ این بخش از میراث موسیقایی و نیز انتقال دانش مستند نگاری دیجیتال فراهم خواهد کرد.
در این پروژه،سه مجموعه با ارزش از استوانه های فونوگرام،حاوی موسیقی ایرانی موجود در موزه مردم شناسی برلین به صورت دیجیتال شده اند که در این برنامه ، معرفی نتایج این پروژه به دست اندرکاران موسیقی ایرانی، فراهم آوردن زمینه بحث و گفت و گو و همچنین آموزش نحوه کار با دستگاه فونوگرام و چگونگی بازیافت محتوای استوانه ها به شکل عملی مورد توجه قرار می گیرد.
دراین نشست تخصصی؛ فیلم مستند تهیه شده ازمراحل اجرای پروژه توسط مهرداد زاهدیان به نمایش در می آید و در ادامه ثریا آدم بکان مدیر انجمن میراث بدون مرز شرق به معرفی و سخنرانی در ارتباط با پروژه آواهای فراسو،محمدرضا شرایلی با موضوع 'مروری برتاریخ ضبط صدا در ایران و معرفی دستگاه فونوگراف'،ساسان فاطمی با موضوع ' مجموعه آواهای ایرانی در موزه برلین'سخنرانی خواهند کرد.
در ادامه میزگرد تخصصی با حضور ساسان فاطمی، سید علیرضا میرعلینقی، مهران مهرنیا و حسین مهرانی برگزار می شود.
فراهنگ**9338**1823 : صدیقه بهارلو* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 766 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب