چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 15:40

آثار برگزیده پژوهش جشنواره تئاتر فجر اعلام شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آثار برگزیدۀ بخش پژوهش سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شدند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، شیرین بزرگمهر، عطاءاله کوپال و سعید اسدی به عنوان شورای علمی بخش پژوهش جشنواره از میان آثار ارائه شده به دبیرخانه پنج عنوان مقاله را بدون اولویت برای ارائه در همایش پژوهشی اعلام کردند.
مطالعه بوشهر در نمایشنامه‌های نویسندگان جنوب، نوشته جهانشیر یاراحمدی، تاثیرکلانشهر بر حیات ذهنی شخصیت‏های نمایشی؛ نوشته علی رویین، واکاوی نقاط ضعف و قوت مجموعه‌های متمرکز و غیرمتمرکز نمایشی براساس نظریات الگوی توسعه شهری (مطالعه موردی مراکز نمایشی شهرکرمان)؛ نوشته سام ایزدی خالق آبادی، دلالت اسطوره ای «شهر» در نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم اثر علیرضا نادری؛ نوشته رامتین شهبازی
و بررسی تطبیقی هویت شهر در دو نمونه سینمایی ونمایشی؛ فیلم «داگویل» و نمایشنامه شهرکوچک ما؛ نویسندگان شبنم شیرزادی و بهروزمحمودی بختیاری پنج اثر برگزیده این بخش هستند.
شورای علمی این همایش برای کتاب مجموعه مقالات پژوهشی این جشنواره نیز علاوه بر آثار مذکور، سه اثر رویکرد نمایشی به مراسم مجازات در ایران؛ نوشته زهرا شیخ الحکمایی، مدینـه فاضلۀ افلاطون و تئاتر؛ نوشته سعید شاپوری و نقش گروه‌های نمایش واهل معرکه در شکل‌گیری شهروندی ِنوین از سدۀ دهم به بعد؛ نوشته ناصر مقدم را برای چاپ در کتاب معرفی کرده است.
علاوه بر این، سه اثر منتخب شورای علمی جهت دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی، در روز افتتاحیۀ جشنواره معرفی خواهند شد.
پژوهشگران و علاقمندان برای دریافت اخبار تکمیلی و توضیحات بیشتر در این باره می‌توانند به سایت http://fitf.theater.ir/ مراجعه کنند. سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.
فراهنگ**7561**1823 دریافت کننده: سارا کریمیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 766 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب