چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 15:12

نشست وحدت اسلامی در کویت برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به مناسبت سالروز ولادت نبی اکرم (ص)و همزمان با گرامیداشت هفته وحدت اسلامی نشستی با عنوان 'وحدت اسلامی یگانه راهبرد امت' با شرکت جمعی از اندیشمندان و متفکران عرب در تالار رایزنی فرهنگی کشورمان در کویت برگزار شد .
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سخنرانان در این میزگرد وحدت و یکپارچگی بین مسلمین را از بنیادی ترین محورهای سیاسی و فرهنگی معاصر دانسته و آنرا به عنوان یک مساله استراتژیک و مورد تاکید علما روشنفکران و آحاد امت اسلامی عنوان کردند.
حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله دشتی» از علمای مطرح کویت در این نشست گفت : برخوردهای حذفی و تفکر تکفیری التقاطی امروزه از سوی جهان غرب و به منظور ازهم گسیختگی امت اسلامی و ایجاد تشتت و چند دستگی ترویج می شود و این توطئه منحصر به ایجاد شکاف میان اهل تسنن و تشیع نیست بلکه در میان پیروان یک مذهب نیز اعمال می شود .
«ناصر العبدلی» رییس انجمن گسترش دمکراسی در کویت نیز با تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری این نشست علمی در شرایط حساس کنونی گفت: همه مذاهب اسلامی ناگزیر از تجدید نظر در کتب فقهی و تاریخی خود و اصلاح موارد اختلاف برانگیز و تفرقه افکن هستند و این دیدگاه های فقهی باید با نیازهای دوران منطبق و همسو باشد .
«یاسر الصالح» استاد دانشگاه های کویت نیز در این نشست ضمن تجلیل از ابتکار امام خمینی (ره)برای تعیین هفته وحدت، گفت :وحدت و همزیستی یک مساله نظری است ولی شبکه های صهیونیستی آمریکایی به طور مستقیم با نفوذ در برخی از تشکیلات و نهادهای به ظاهر اسلامی توانست زمینه تفرقه و فتنه را فراهم سازد تا جایی که با ایجاد گروه های تکفیری چهره رحمانیت و انسانیت اسلام را مخدوش کند.
وی از نخبگان و متفکران جهان عرب خواست تا توطئه های آمریکایی را برای مردم افشا و عوامل داخلی آنان را شناسایی کنند.
خانم «ایمان شمس الدین» روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی کویت نیز در این نشست تحقیق و پژوهشی را تحت عنوان ' تسامح و همزیستی' ارائه کرد.
وی تبعیض مذهبی، ضعف کتاب های درسی ، فقر و تنگدستی، ظلم و زورگویی نظام سلطه و حاکمان را مهمترین عامل رشد اختلافات مذهبی در اکثر کشورهای عربی دانست .
شمس الدین گفت: آموزه های قرآن کریم نشان می دهد که همدلی و همدستی مسلمانان و وحدت اسلامی یک واجب شرعی است.
خاورم*320 **1010
انتشار دهنده: حسن معظمی

اطلاعات تکميلي

خواندن 861 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب