چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 13:12

لبخند شکرگزاری بر تلخی بی انصافی ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خوداتکایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک از جایگاه با ارزشی در کشور برخوردار است و امروز جشن شکرگزاری برداشت محصول در حالی برگزار شد که به رغم تنگناهای مالی دولت برای خرید تضمینی از کشاورزان ضمن حمایت بار دیگر موجب شادمانی مردم و کشاورزان شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تامین امنیت غذایی و دستیابی و خودکفایی در برخی محصولات استراتژیک کشور را در بسیاری از بخش ها بیمه کرده و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های دولتمردان اثرگذار است.
رییس جمهوری امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول از برخی بی انصافی ها در اظهار نظرها نسبت به دولت سخن به میان آورد و گفت که در شرایط موجود و به رغم کاهش قیمت نفت و منابع درآمدی، دولت یازدهم توانسته بیش از 11 میلیون 500 هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشد و کشور را در این محصول استرتژیک خودکفا کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به آموزه های اسلام و پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: به رغم گرفتاری ها و مشکلاتی که وجود دارد دولت تلاش کرده تا لبخند بر لب داشته و در مسیر حل مشکلات گام بردارد.
وی تولید را یکی از ابزارهای قدرت چانه زنی در مذاکرات برشمرد و اظهارداشت: اگر امروز کشور در اوپک حرفی برای گفتن دارد به دلیل افزایش تولید نفت پس از اجرای برجام آن طی مدت 10 ماه بوده است .
رییس دولت تدبیر و امید آنگاه که از اقدامات دولت یازدهم در جهت بهره مندی از تجربه دیگر کشورها و استفاده از فناوری های نوین برای افزایش برداشت محصولات سخن می گفت به فراموش کاری برخی افراد نیز اشاره کرد و گفت برخی فکر می کنند که باید دور کشور دیوار کشید.
روحانی ضمن تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان اشاره ای نیز به تقدیر و تجلیل وزیر جهاد کشاورزی از محمد باقر نوبخت و علی طیب نیا کرد و ادامه داد: این تقدیر بی حساب و کتاب نبوده است و نشان می دهد که حمایت ها از کشاورزان ادامه خواهد داشت.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: با وجود همه محدویت هایی که در منابع مالی و اعتبارات مواجه بودیم، مطالبات کشاورزان پرداخت شد.
وی به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: می توان با استفاده از ابزارهای نوین میزان تولید را افزایش داد و در کنار آن منابع آبی را حفاظت کرد.
وی افزود: ظرفیت های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که با حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست می توانیم در راستای افزایش ثروت ملی گام برداریم و در کنار آن صادرات را افزایش دهیم.
به گفته وزیر جهادکشاورزی در تولید محصولات باغی دارای مزیت های فراوانی هستیم و می توانیم در بازارهای جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.
عضو هیات دولت یازدهم درباره ادعای برخی درباره خشکسالی های ایران نیز گفت: برخی بحث خشکسالی را مطرح می کنند اما با توجه به وسعت کشور رقم خشکسالی نباید موجب تنبلی شود.
همچنین در این مراسم حسین شاه نظری به عنوان نماینده کشاورزان در این مراسم اظهارداشت: از این که همچون سال های گذشته محصول خود را زیر قیمت نمی فروشیم از دولت سپاسگزاریم.
وی افزود: در سال های گذشته مجبور بودیم تولیدات گندم خود را زیر قیمت بفروشیم و همین عاملی بود تا کشاروزان رغبتی به کشاورزی نداشته باشند ولی دولت یازدهم با خرید تضمینی گندم کشاورزان را مورد حمایت قرار داد.
شاه نظری همچنین از دولت خواست تا در زمینه کاهش سود تسهیلات بانکی و بهره مندی کشاورزان از فناوری های نوین مورد حمایت بیشتر قرار دهد.
ایران یک بار در سال 83 به خودکفایی در تولید گندم دست یافت ولی در سال 88 بار دیگر کشور مجبور به واردات بیش از 6 میلیون تن گندم شد واین درحالی است که در ابتدای دولت یازدهم تولید محصولات کشاورزی 97 میلیون تن بود که امروز این رقم به 117 میلیون تن افزایش یافته است.
همچنین با برگزاری جشن شکرگزاری برداشت محصول کشور از واردات محصول گندم به خودکفایی دست یافته و در زمینه تولید شکر به عنوان دومین کالای استراتژیک رکورد تاریخی تولید را بعد از انقلاب اسلامی شکست.
دولت در سال جاری بیش از 11 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان تخصیص داد که معادل نیمی از بودجه 30 هزار میلیارد تومانی عمرانی کشور است .
سیام* 1053**1336 خبرنگار: حمید شریفی کیا** انتشاردهنده: مهرنوش خانزائی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1243 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب