چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 13:00

دوران دفاع مقدس را نباید وارد بازی‌های سیاسی و حزبی کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه نباید از جنگ استفاده ابزاری کرد، گفت: نباید دوران دفاع مقدس را وارد دسته بندی ها و بازی‌های سیاسی، جناحی و حزبی کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کاظم جلالی در مراسم رونمایی از کتاب گنج پنهان شامل خاطرات جمعی از رزمندگان جنگ تحمیلی در فرهنگسرای انقلاب، دوران دفاع مقدس را یکی از پرافتخارترین دوران انقلاب اسلامی دانست.
وی افزود: با خواندن کتاب گنج پنهان و مطالعه خاطرات عزیزان و مطالعه چرایی حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و عشق و ارادت به امام راحل (ره) به این نتیجه می‌رسیم که برنده ترین سلاح اخلاق، صداقت و سادگی است.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان خاطرات شهیدان والامقام منطقه شاهرود و تجلیل از اخلاق و منش حسنه آنها گفت: نخستین درسی که ما مسئولان کشور باید بیاموزیم این است که باید به اخلاق و منش خوب گذشته برگردیم، همان اخلاقی که پیامبر اکرم (ص) با آن قلب‌ها را فتح کرد.
جلالی افزود: ما از مسیر اخلاق به دین ورود پیدا کردیم و در این مسیر در جبهه و دوران دفاع مقدس تعمیق یافتیم و در همین دوران مفاهیم دین و اخلاق را به خوبی درک کردیم.
وی با بیان اینکه به غیر از دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه نمی‌توانستیم مفاهیم اخلاق، شهادت و ایثارگری را به این خوبی درک کنیم، گفت: انسانیتی که در وجود یک فرد گسترش پیدا می‌کند با تعمیق مفاهیم دینی و مفهوم ایثار و از خود گذشتگی متبلور می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید از جنگ استفاده ابزاری کرد، افزود: جنگ و دوران دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یک مفهوم گسترده عمومی است و نباید آن را وارد دسته‌بندی ها و بازی‌های سیاسی، جناحی و حزبی کرد.
وی افزود: یکی از مصیبت‌های دوران کنونی این است که برخی که در جنگ تحمیلی نبودند بعدها داعیه‌دار جنگ شدند.
جلالی با تاکید براینکه باید افتخارات و حماسه‌های دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های بعد و همیشه تاریخ به یادگار بگذاریم،
تاکید کرد: باید از عزیزانی که قلم به دست می‌گیرند و خاطران دوران دفاع مقدس را به نگارش در می‌آورند، تقدیر و تشکر کرد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه پیام جنگ، پیام محبت و جذب قلوب ملت بود، تصریح کرد: امروز امیدواریم بتوانیم با همراهی هم، با وحدت، اتحاد و تبعیت از رهبر معظم انقلاب این مسیر را تداوم ببخشیم.
در ادامه این مراسم کاظم جلالی به همراه زهرا ساعی نماینده مردم تهران در مجلس از کتاب «گنج پنهان» که شامل مستندات و خاطرات رزمندگان عملیات خیبر است و نیز قطعه موسیقی «گنج پنهان» رونمایی کردند.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، در این مراسم جمعی از فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محسن حسینی، حجت‌الاسلام عبدالله توانا، حجت‌الله درخشنده، کیوان رهبر و مجتبی راسخ حضور داشتند.
اثر موسیقایی «گنج پنهان» ساخته آرش چاکری و تنظیم‌شده توسط پیمان ملکی، به مجاهدت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.
مجموعه داستان کوتاه «گنج پنهان» که با محوریت خاطرات رزمندگان عملیات خیبر و به همت ابوالفضل درخشنده نگاشته شده، دو بخش مستندات عملیات خیبر و داستان‌هایی براساس خاطرات و مستندات دوران دفاع مقدس را شامل می‌شود.
سیام**9121 ** 1446 ** تنظیم کننده: سمیه لاری ** انتشار دهنده: حمیدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1103 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب