دوشنبه, 22 آذر 1395 ساعت 08:24

جایگاه هنر خوشنویسی در ایران ارتقا یافته است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
استاد خوشنویس و چهره ماندگار هنر گفت، جایگاه هنر خوشنویسی در کشور بیشتر از گذشته ارتقا یافته و تکامل زیستی بالایی پیدا کرده است.
محمد سلحشور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود: همانگونه که شبکه های ورزشی برای جوانان ایجاد می کنیم باید شبکه های هنری نیز برای آنها ایجاد شود.
وی ادامه داد: جوان تا 30 سالگی می تواند ورزش کند اما 30 سالگی اول شکوفایی هنر است و او می تواند در زمینه هنرهای تجسمی قلم بزند.
این چهره ماندگار هنر افزود: چه خوب است که جوانان را به این سمت هنر سوق دهیم تا لطافت اجتماعی بالا برود.
سلحشور با اشاره به رشد هنر خوشنویسی در کشور گفت: طی تاریخ هفت خوشنویس ممتاز داشته ایم اما اکنون حدود 1200 هنرمند خوشنویس ممتاز داریم و بیش از 300 شعبه خوشنویسی در کل کشور وجود دارد.
این چهره ماندگار ادامه داد: جایگاه خوشنویسی در ایران خیلی ارتقا یافته و تکامل زیستی بالایی پیدا کرده است و همان طور که علم در دنیا به سمت جلو حرکت کرده، هنر نیز ارتقا رفته و هنرها با هم تعامل بهتری پیدا کرده اند.
سلحشور با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی «سخن عشق» گفت: در این نمایشگاه 24 اثر از مجموعه آثارم را در گالری ترانه باران به نمایش خواهم گذاشت.
وی افزود: کوچکترین تابلو در این نمایشگاه 30 در 40 سانتیمتر و بزرگترین آن تابلو «آیة الکرسی» در اندازه 100 در 40 سانتیمتر است و تابلوی دیگر 100 در 50 سانتیمتر است با مضمون «در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز/چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود» که با ورق طلا کار شده است.
سلحشور گفت: تا کنون 21 هزار صفحه کتاب به انضمام قرآن کریم را خوشنویسی کرده ام که 15 بار تصحیح شده و منتظر اجازه نهایی برای چاپ هستم.
نمایشگاه خوشنویسی «سخن عشق» 26 آذر ماه در گالری ترانه باران افتتاح و تا 5 دی ماه ادامه خواهد داشت.
محمد سلحشور چهره ماندگار هنر کشور، در سال ۱۳۱۱ در تهران به ‌دنیا آمد و در سال ۱۳۶۴ دکتری درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.
او تا کنون آثار خود را در نمایشگاه‌هایی در فرانسه، انگلستان، پاکستان، هند، کویت، الجزایر، امارات و… به‌نمایش گذاشته است.
وی که از سال ۱۳۲۹ خوشنویسی را در محضر استادانی مانند حسین میرخانی، حسن زرین خط و علی‌اکبر کاوه فراگرفت در سال ۱۳۳۳ خوشنویسی کتاب‌های درسی دوم و سوم دبستان و سال ۱۳۶۲ خوشنویسی کتاب ‌های سوم و چهارم دبیرستان را ادامه داد و ۳۰ کتاب درسی کشور افغانستان را نیز خوش نوشت.
فراهنگ** 9338 ** 1823 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 748 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار