چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 22:45

نباید به تفرقه افکنان و مخالفان وحدت امان داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر کس می خواهد اختلاف نظر را به جنگ بین مسلمانان تبدیل کند به فرموده پیامبر (ص) باید با او جنگیده و او را کشت زیرا این اختلافات امت اسلام را متلاشی می کند.
'حسن رحیم پور ازغدی' یکشنبه شب در همایش علما و ائمه جماعت مساجد اهل سنت و فرماندهان پایگاه های بسیج در مشهد افزود: امام علی(ع) گفت که اگر کسی را دیدید که می خواهد بین مسلمین تفرقه بیندازد ولو زیر عمامه من باشد، او را بکشید.
وی ادامه داد: در دوران حاضر آن قدر جریان سازی از طرف دشمنان دانا و دوستان نادان علیه وحدت اسلامی زیاد شده است که باید برای وحدت مسلمین و ضرورت آن دلیل ارائه کرد درحالی که وحدت یک امر منطقی، قرآنی و عقلی است.
'رحیم پور ازغدی' با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه بین بزرگان جهان اسلام اختلاف نظر بوده است ، افزود: در کمتر مقطعی از تاریخ اسلام اختلاف نظرها به شدت امروز و به صورت وحشیانه ستیز و درگیری بوده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: یک شبکه ماهواره ای یا سایت اینترنتی وجود ندارد که اشتراکات مذاهب اسلامی را تبلیغ کند بلکه برعکس صدها شبکه و سایت وجود دارد که کوچکترین اختلاف ها را پررنگ می کنند.
ازغدی افزود: بزرگترین مانع وحدت اسلامی جریان تکفیری آل سعود است و تمام جنگ های داخلی بین مسلمانان نیز با پول، ایدئولوژی و تحریک وهابیون صورت می گیرد.
وی با اشاره به جریان های تکفیری شیعه و سنی فعال در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی گفت: این هر 2 جریان با اسرائیل رابطه خوبی دارند و مخالف جهاد با کفر و استکبار هستند.
ازغدی تاکید کرد: مساله وحدت بین مسلمان آن قدر اهمیت دارد که حضرت علی(ع) با وجود اینکه خلافت را حق خود می دانست اما برای حفظ اصل اسلام و جلوگیری از درگیری و جنگ داخلی ، خار درچشم و استخوان در گلو صبر کرد.
وی گفت: هیچ کس با مسخره کردن مقدسات و یا کتاب های دیگر مذاهب نمی تواند افراد آن مذهب را به طرف خود متمایل کند بلکه می توان در عین تکیه بر مبانی اعتقادی، کلامی و فقهی متقن هر مذهب در کنار همدیگر و بدون دشمنی زندگی کرد زیرا اختلاف نظر دلیلی برای دشمنی نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر اختلاف نظر دلیل دشمنی باشد پس فرقه های چهارگانه اهل سنت و یا فرقه های شیعه باید در درون خود با یکدیگر دشمن باشند.
شبک**7507**1392
خبرنگار: مصطفی نخعی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1231 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب