یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 21:44

پاکسازی مساجد اقلیم کردستان عراق از کتب تکفیری آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اربیل – ایرنا- وزارت اوقاف وامور دینی دولت اقلیم کردستان عراق با هماهنگی مدعی العموم در تلاش برای خارج کردن کتب متعلق به گروه تروریستی و تکفیری داعش از مساجد و دستگیری کسانی است که به نفع این گروه فعالیت تبلیغاتی انجام می دهند.
مریوان نقشبندی مسئول روابط بین الملل وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق با تایید این خبربه خبرنگار ایرنا دراربیل گفت:بزودی وزارت اوقاف و امور دینی دولت اقلیم کردستان عراق بازرسی از مساجد اقلیم را آغاز خواهد کرد تا تمامی کتبی که درخدمت ترویج تفکر تکفیری هستند از مساجد تخلیه شود.
وی افزود: همزمان با مدعی العموم در اقلیم کردستان عراق هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا کسانی که برای گروه های تکفیری سخنرانی و تبلیغ می کنند دستگیر و تسلیم دادگاه شوند.
براساس اعلام کارشناسان امور دینی در اقلیم کردستان عراق، گروه های تکفیری درچند سال گذشته هزاران نسخه کتاب متعلق به گروه های تکفیری مانند داعش را وارد اقلیم کردستان عراق کرده و شماری از این کتب توسط هواداران داعش در اقلیم کردستان عراق به زبان کردی ترجمه شده است.
مدتی قبل نیز برخی از هواداران داعش اقدام به توزیع جزوه هایی در حمایت از داعش در مساجد اقلیم کردستان عراق کرده بودند.
گروه تکفیری و تروریستی داعش از گروه های کردی و نیروهای پیشمرگه به عنوان مرتد یاد کرده و به وضوح در جزوه های خود به آن اشاره کرده اند.
شبک خاورم*4*351*1770* 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1187 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار