یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 15:36

وزیر فرهنگ الجزایر:‌ایران کشور مرجع برای همه جهان است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر فرهنگ الجزایر با تاکید بر برداشتن گام‌های عملی برای تقویت و تداوم روابط دوستی تهران - الجزیره،گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مرجع برای همه جهانیان است.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ازاعلام یک شنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، عزالدین میهوبی و هیأت همراه در نخستین برنامه سفر خود به کشورمان، با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر فرهنگ الجزایر با ابراز خرسندی برای حضور در تهران و مهمان نوازی ایرانیان به برگزاری هفته فرهنگی کشورش در تهران اشاره و برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را گامی مؤثر در جهت توسعه روابط فرهنگی دو کشور دانست.
میهوبی با تأکید بر اینکه بسط و توسعه روابط فرهنگی موجب همگرایی دو کشور می‌شود، گفت: مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری جشنواره فرهنگی قسنطینه پایتخت فرهنگی الجزایر، یک اتفاق خاص و ویژه بود که به طورقطع در تعمیق روابط فرهنگی دو کشور تأثیرگذار است.
وی در ادامه برگزاری هفته فرهنگی الجزایر در ایران را اراده دولتش در توسعه روابط فرهنگی با این کشور اسلامی عنوان کرد و گفت: افزایش اراده فرهنگی دو کشور منجر به افزایش اراده سیاسی آنان می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از تجربیات ایران فایده بزرگی برای ملت الجزایر دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها یک کشور مرجع برای ما مسلمانان نیست، بلکه برای همه جهانیان است.
میهوبی یادآور شد: ایران و الجزایر دو کشور مقاومتی هستند که فرهنگ نتیجه این مقاومت خواهد بود.
به گفته وی وقتی انقلاب دو کشور را بررسی می‌کنیم، آن اتفاقی که رُخ‌ داده است را مطالعه می‌کنیم که یکی از امتیازات دو انقلاب در آن است که هر چه از آن دوران می‌گذرد، ذره‌ای از ارزش‌های این رویدادها کاسته نمی‌شود و همواره ثابت قدم و استوار هستند.
وزیر فرهنگ الجزایر افزود: امروز گروه‌های تکفیری، نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه تمامی جهانی را که در آن انواع مخاطرات مرز نمی‌شناسند، تهدید می‌کنند. فراخوان فرامرزی آنها به ویژه به نسل جوان باعث نگرانی می‌شود زیرا با وعده‌های دروغین، صفوف خود را با همین نسل پُر شور و انرژی جوان، تقویت می‌کنند تا به سرعت رشد کنند.
میهوبی با اشاره به علاقه‌مندی ملت الجزایر به فرهنگ، دین و مذهب و قرآن کریم گفت: گروه‌های تکفیری به نام اسلام دست به خشونت می‌زنند و تبلیغات‌ دروغین انجام می‌دهند که برای شکست داعش و گروه‌های مشابه آن، باید امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند و از یک راهبرد جامع برای مقابله با افراط‌گرایان بهره گیرند.
در ابتدای این دیدار ابوذر ابراهیمی‌ترکمان از ملت الجزایر به عنوان دوست و برادر ایران یاد کرد و گفت: حضور وزیر فرهنگ الجزایر در جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است؛ بین دو کشور هیچ تفاوتی قائل نیستیم؛ زیرا دو کشور دارای یک وجه مشترک، مقاومتی بودن هستند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قیام ایران و الجزایر علیه استعمار اشاره و تصریح کرد: شباهتهای بسیار دو کشور منجر به ایجاد دوستی و نزدیکی بین آنها شده که این روابط می‌تواند بسط و گسترش یابد تا به نقطه مطلوبی از سطوح تعاملات فرهنگی دست یابیم.
ابراهیمی‌ترکمان افزود: برخی بر این باورند که جهان در قرن 21، دارای تکنولوژی جدیدی می‌شود و بشر به آرامش می‌رسد، اما غافل از آنکه در کنار تکنولوژی، اخلاق نباشد بشر دچار جهالت می‌شود، زیرا انسان جاهل مدرن از تکنولوژی استفاده می‌کند و خطر آن برای همگان، بسیار خواهد بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خلق گروه‌های جنایتکار تکفیری گفت: متأسفانه امروز شاهد خلق گروه‌های افراط‌گرایی هستیم که دچار غفلت شده‌اند و به نام اسلام و مقدسات در سطح جهان ظلم می‌کنند که اتفاق این رُخ‌داد، منجر به وارد کردن آسیب‌های جدی به فرهنگ و تمدن اسلامی شده است.
وی در ادامه، با رونمایی از ترجمه کتاب عزالدین میهوبی به زبان فارسی ابراز امیدواری کرد از طریق تعاملات فرهنگی دو کشور به ویژه در موضوع مکتوبات فرهنگی، شاهد توسعه و تعمیق روابط ملت‌ها با یکدیگر باشیم.
هفته فرهنگی الجزایر در تهران، دوشنبه 22 آذرماه با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر، شخصیت های فرهنگی و سفرا و دیپلمات‌های مقیم تهران ساعت 16 در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی گشایش می یابد.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 دریافت کننده : علی اکبر قزوینیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1129 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار