چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 15:28

قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران در مراحل پایانی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس مرکز دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی دولت در مراحل پایانی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌ علی عباس کمری روز یکشنبه در نخستین جشنواره بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر افزود: آیین نامه اجرایی ماده 69 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی دولت در حال اجرایی است.
وی تصریح کرد: بنیاد شهید در راستای اجرای این قانون خدمات ارزنده ای را برای ارائه به ایثارگران پیشنهاد داده است که در حال تصویب است.
به گزارش ایرنا، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و امسال دی ماه زمان آزمایشی آن به پایان می رسد و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در مجلس این موضوع به تصویب رسید.
البته امسال طرح آزمایشی این قانون به مدت یکسال دیگر تمدید شده تا اصلاحات لازم روی این قانون انجام شود.

** نیازهای جامعه هدف تغییر کرده است
اکنون نیازهای جامعه هدف بنیاد شهید در حال تغییر و دگرگونی است و همچنین زیرساخت های این نهاد نیز نیازمند تغییر است.
وی تصریح کرد: به همین دلیل بیشتر در بخش های فرهنگی، اجتماعی، حوزه بهداشت و درمان ضعف هایی مشاهده می شود و عقب ماندگی ها و بعضا رکود نیز قابل دیدن است و متاسفانه در بسیاری از فعالیت ها با بن بست روبه هستیم.
وی ادامه داد: هر چند زمان کوتاه است تا اینکه بتوانیم این نهاد را از سالمندی خارج کنیم، اما باید گفت که این موضوع خیلی راحت نیست.
کمری با بیان اینکه باید برای بنیادشهید آینده، فکری اساسی شود، اضافه کرد: پژوهشگران در این زمینه بهتر می توانند اقدام کنندچرا که ما نیاز به تغییر سریع از یک سازمان سنتی به سازمان یادگیرنده هستیم و بایستی دارای اقتدار، هوشمندی و نیروهای دانش محور با روحیه مشارکت پذیری باشیم.
رئیس مرکز دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر افزود: باید کارکنان در اخذ تصمیمات و طراحی فرایندها مشارکت داشته باشند و مسئولیت ها و وظایف خودشان را بهتر بداند و این موضوع می بایست توسط یک رهبر زبده امکانپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: در سازمان سنتی مدیریت ارشد مسئول آن نهاد را به عهده می گیرد و مسئولیت اندیشیدن برای کل سازمان را به عهده دارد اما در سازمان یادگیرنده با تقویت نیروی انسانی، آنها در تصمیم گیری ها نیز مشارکت داده می شوند.

** دستاوردهای پژوهشی مرکز دانش پژوهان
کمری همچنین به دستاوردهای پژوهشی مرکز دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: براساس آمار 10 سال گذشته، میزان ابداعات، اختراعات و خلاقیت دو هزار و 126 عنوان، تالیف و ترجمه کتاب چهار هزار و 11 مورد، طرح های تحقیقاتی معتبر 426 طرح،‌ مقالات ارائه شده به کنگره های ملی و بین المللی 12 هزار و 882 عنوان و مقالات معتبری همچون ISI نیز هشت هزار و 183 مورد بوده است.
وی ادامه داد: اکنون مرکز دانش پژوهان هفت هزار و 420 نخبه و پیشتاز علمی و 33 عضو هیات علمی دانشگاه دارد.
نخستین جشنواره بزرگداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر امروز یکشنبه در مرکز مطالعات و پژوهش های بنیاد شهید و امور ایثارگران با تجلیل از 18 پژوهشگر برتر برگزار شد.
اجتمام**7268 ** 1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند * انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 908 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب