چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 15:08

تماشای فیلم‌های اسکار‌‌ در جشنواره پویانمایی تهران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
شش اثر به نمایش درآمده در اسکار در دو سال اخیر به دبیرخانه دهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران ارسال شده است.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره ‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری، یک هزار و 169 اثر به بخش بین‌الملل این جشنواره رسیده که بسیاری از این آثار متعلق به کشورهای صاحب‌نام و شرکت‌های تراز اول جهان است و در این میان نام شش اثر نیز به چشم می‌خورد که در بخش اسکار دانشجویی 2015 و نامزدهای بهترین پویانمایی کوتاه 2016 جای گرفته‌اند.
فیلم «An object at rest» برنده‌ اسکار دانشجویی 2015 به کارگردانی ست بویدن از موسسه هنرهای کالیفرنیا و دو فیلم «The Ballad of Holland Island House» به کارگردانی تام لین سون از دانشگاه تاوسون و «Hum» اثر تام تلر از دانشگاه چپمن آمریکا در این فهرست جای گرفته‌اند.
به گفته‌ دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سه فیلم کوتاه از کشورهای آمریکا، چک و کانادا - فرانسه نیز که به تازگی نام آن‌ها به عنوان نامزد احتمالی بهترین پویانمایی 2016 اعلام شده است نیز در روزهای 15 تا 19 اسفند در تهران به رقابت با دیگر آثار خواهند پرداخت.
«Borrowed Time» به کارگردانی اندرو کوست و لو هامو - لاج محصول 2015 آمریکاست و «Happy End» را جان ساس‌کا از کشور چک کارگردانی کرده است.
دیگر اثر رسیده به این دبیرخانه «The Head Vanishes» نام دارد؛ این اثر که محصول مشترک کانادا و فرانسه است به کارگردانی فرانک دیون به نمایش در خواهد آمد.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران پانزدهم تا نوزدهم اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

* داستان امید را «پیرمرد و پیرزن» روایت می‌کنند
«پیرمرد و پیرزن» جدیدترین اثر زهره پریرخ و با تصویرگری عاطفه ملکی‌جو به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر داستان زوج کهن‌سالی است که از نداشته‌هایشان خوشحال‌اند اما در جایی از داستان و با ورود یک بچه گربه آنان به ضرورت وجود چیزهایی که ممکن است گاهی برای آن‌ها دردسر ساز شود یا آن را از دست بدهند پی می‌برند.
در بخشی از این داستان می خوانیم: «روزی روزگاری در یک خانه کوچک، پیرمرد و پیرزنی زندگی می‌کردند. آن‌ها نه بچه‌ای داشتند و نه مزرعه‌ای. نه سگی داشتند و نه گوسفندی. تنها دوست و همنشین پیرمرد، پیرزن بود و تنها یاور پیرزن، پیرمرد.»
پریرخ سعی کرده است در این داستان اجتماعی اصول مهم زندگی را به کودکان بیاموزد و ملکی‌جو نیز با تصاویر خود حال و هوایی بومی – ایرانی به کتاب بخشیده است.
این کتاب برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) و با قیمت 40 هزار ریال در قطع خشتی منتشر و در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور توزیع شده است.
فراهنگ ** 1883 ** 1823دریافت کننده: مریم جلوداران ** انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 867 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب