یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 15:00

تولیت آستان رضوی: وحدت وبصیرت افزایی راهبرد انقلاب اسلامی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تولیت آستان قدس رضوی؛ وحدت و بصیرت افزایی را راهبرد انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: هر کسی قدم ، قلم و بیانش در جهت ایجاد وحدت باشد، در راستای پیروزی مسلمانان گام برداشته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت ‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در کنگره 73 شهید روحانی و طلبه استان گلستان در مصلی گرگان افزود: کسانی که خواسته و یا ناآگاه در جهت اختلاف افکنی حرکت کنند به انقلاب اسلامی خیانت می کنند.
وی؛ ایجاد گروه‎ های تکفیری، کشتار، راه‎اندازی امپراتوری رسانه ‎ای که حرف حق را سانسور می کند، بیان سخنان انحرافی و اختلاف افکن با تاسیس شبکه‎ های ماهواره ‎ای و اهانت به شخصیت‎ های مورد احترام در جامعه دینی را از اقدامات استکبار و راهبردهای دشمنان بیان کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی با تاسی به سخنان رهبری ،حرکت عظیم و دشمن شکن انقلاب را ادامه می دهد.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: توجه و اطاعت از سخنان دشمن و اختلاف افکنان باعث آسیب است و در جامعه خودساخته و قرآنی، روحانیت وظیفه خطیری برای هدایت دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با بیان این که سهم بزرگی از گلستان شدن این استان به واسطه شهدا است، افزود: شهدا اهل و الگوی مقاومت، صبر، بصیرت و ایستادگی در مقابل دشمن هستند.
وی با یادآوری این که شهدای روحانی برای ما الگو و نمونه هستند و از علم و عمل صالح برخوردار بودند، تصریح کرد: علما درس شهادت را آموزش می‎دهند و اگر خود هم در جایگاه شهادت قرار گیرند، دارای دو اجر خواهند بود.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: آموزش مبارزه با فساد در جامعه از وظایف روحانیون است.
وی رمز موفقیت روحانیون در جامعه را تسخیر دل ها بیان کرد و یکی از وظایف علما و روحانیت را بصیرت آفرینی دانست و افزود که همه باید نسبت به تفرقه افکنی دشمنان بین مسلمانان هوشیار باشیم.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به جایگاه شهدای روحانی گفت: روحانیت بیشترین تعداد شهدا را میان اقشار مختلف دارد و این موضوعی است که جامعه باید از آن آگاه باشد.
وی همچنین تاکید کرد: امروز جامعه اسلامی با پشتیبانی از ولایت فقیه می‌ تواند تداوم دهنده حرکت عظیم و دشمن ‌شکن انقلاب اسلامی باشد.
به گزارش ایرنا کنگره گرامی داشت 73 شهید روحانی و طلبه گلستان در اجرای برنامه های اجلاسیه چهار هزار شهید استان برگزار شد.
این اجلاسیه روز پنجشنبه، 25 آذر ماه با سخنرانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان برگزار می شود.

* رونمایی از 6کتاب حوزه دفاع مقدس در گلستان
در حاشیه کنگره شهدای روحانی و طلبه گلستان از 6 کتاب با موضوع دفاع مقدس از آثار نویسندگان این استان رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا کتاب ‎'حدیث صداقت' نوشته فاطمه احمدی، 'نقش بی ‎بدیل' نوشته کبرا گیلکی، 'عروج در جنگل' نوشته عبدالجواد عموزاد خلیلی، 'حماسه ‎سازان محراب' نوشته صغری معتمدی، 'رهپویان آسمان' نوشته حجت الاسلام علیرضا ریاحی و 'ستارگان استرآباد' نوشته قربان ‎علی جمشیدی و دیلمی در این مراسم رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از پنج خانواده شهید روحانی شامل حجت اسلام 'سیدمحمدطاهر طاهری' ، 'محمد علی ملک‎ شاهکوهی'، 'محمدعلی روحانی فرد'، 'ابراهیمی ‎فرد' و 'ابوبکر اونق' (از روحانیون اهل سنت) قدردانی شد.
استان گلستان 73 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد پنج تن از علما و طلاب اهل تسنن هستند.
3014 /1648
خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشار : پری سالارنیا

اطلاعات تکميلي

خواندن 905 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار