یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 14:56

حمایت 40 میلیارد ریالی آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 40 میلیارد ریال برای اقدام های حمایتی به وسیله این سازمان به دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی 95- 96 پرداخت می شود.
محمد حسین عظیم عراقی روز یکشنبه در حاشیه آیین گرامی داشت روز جهانی معلولان در سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: این حمایت ها برای خرید وسایل کمک آموزشی مانند عینک، تبلت، کاشت حلزون و سمعک به خانواده ها پرداخت می شود تا دانش آموزان با نیازهای ویژه فقط دغدغه درسی و آموزشی داشته باشند.
وی گفت: سال تحصیلی گذشته سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای حمایت از خانواده های دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه حدود 30 میلیارد ریال پرداخت کرد.
وی گفت: این هزینه خدماتی و حمایتی در ابتدا کارشناسی می شود و برای هر خانواده متفاوت است به طور مثال برای سمعک 15 میلیون ریال و برای عینک سه میلیون ریال پرداخت می شود.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: در مدارس خاص کشور بیش از 70 هزاردانش آموز مشغول به تحصیل هستند و همچنین 45 هزار دانش آموز تلفیقی در کنار دیگر دانش آموزان در مدارس به تحصیل مشغولند که این دانش‌آموزان شامل دانش آموزان دچار مشکلات جسمی و حرکتی و دانش آموزان ناشنوا یا دارای اختلالات یادگیری و کم‌توان ذهنی هستند.
عظیم عراقی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال تحصیلی 95-96 در بخش توزیع به موقع کتاب عملکرد بسیار خوبی داشت و کتاب ها به موقع در تمام مراکز توزیع شده است و همچنین امسال کتاب ها بسته به نیاز دانش آموزان مناسب سازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیاز ویژه، نیاز به توجه ویژه تری هم دارند و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعتبار کافی برای رفع همه نیازهای این افراد را ندارد و این مهم به کمک و حمایت خیرها و بخش های خصوصی نیازمند است.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رفت و آمد دانش آموزان با نیاز ویژه یکی از معضلات آنهاست که شوراهای اسلامی شهرهای کشور و دیگر دستگاه های اجرایی باید برای رفع این موضوع اقدام کنند، زیرا اگر این دانش آموزان وسیله برای رفت و آمد نداشته باشند به مدارس نمی آیند. عظیم عراقی، کیفیت بخشی به آموزش را یکی از موارد مهم در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نام برد و گفت: آموزش های داده شده به دانش آموزان با نیاز ویژه نیاز به کیفیت بالا و توانبخشی دارد.
وی گفت: معلم های دانش آموزان با نیاز ویژه افرادی دلسوز، با درایت و عشق هستند و باید به آن ها توجه ویژه شود و از زحمات آن ها به درستی تقدیر کرد.
وی اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته به استان سمنان 390 میلیون ریال اعتبار برای خدمات حمایتی اختصاص یافت و امسال تا کنون 190 میلیون ریال به این استان پرداخت شده است و این اعتبار تا پایان سال افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، وضعیت استان سمنان را در آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این استان 660 دانش آموز در مدارس خاص و 540 نفر در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.
در آیین گرامی داشت روز جهانی معلول در سالن مطهری سمنان، از تعدادی از کارکنان مراکز استثنایی و شماری از دانش آموزان با نیازهای ویژه که در بخش های مختلف مقام های کشوری کسب کرده بودند تجلیل شد.
در حاشیه این آیین، نمایشگاهی از توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه سمنان برگزار شد.
در استان سمنان هزار و 200 دانش آموز با نیاز ویژه وجود دارد.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار: مصطفی دهقان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1079 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار