چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 14:00

حجت الاسلام قرائتی تا پایان هفته از بیمارستان مرخص می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
قائم مقام ستاد اقامه نماز، از بهبود حال عمومی حجت الاسلام قرائتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان این هفته وی از بیمارستان مرخص شود.
محمود مظفر روز یکشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یک عارضه گوارشی در روده حجت الاسلام قرائتی ایجاد شده بود که به رغم بیماری در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز حاضر شد و روز بعد (جمعه) به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
وی افزود: حال عمومی قرائتی رو به بهبود است و تا پایان هفته مرخص خواهند شد.
حجت‌الاسلام محمد محمدی‌ ‌گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب صبح امروز به نمایندگی از حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از حجت‌ الاسلام قرائتی عیادت کرد و در جریان روند درمان وی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، رئیس ستاد اقامه نماز به‌ علت عارضه‌ گوارشی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شده است.
محسن قرائتی که در سال ۱۳۲۴در کاشان به دنیا آمد، درباره زندگی خود می گوید: مرحوم جدم، در زمان رضاخان که با تمام قدرت با اسلام و مظاهر آن مبارزه می‏شد، جلسات قرآن را در خانه‏ های مردم کاشان تشکیل می‌د‌اد و بخشی از عمر خود را در این راه صرف نمود. لذا فامیل ما قرائتی شد و پس از او مرحوم پدرم با تشکیل این جلسات در خانه‌‌ها، مساجد و تکایا راه پدرش را ادامه داد و به استاد قرائت قرآن معروف شد.
وی می افزاید: در سنین نوجوانی که شناخت و اطلاعات کافی نداشتم با پیشنهاد مرحوم پدرم برای ورود به حوزه، موافق نبودم ولی با اصرار و تشویق او در سن 14 سالگی وارد حوزه شدم و یک سال در کاشان زیر نظر آیت‏ الله صبوری مشغول درس شدم و هر شب در جلسه تفسیر قرآن مرحوم آیت ‏الله حاج شیخ ‏علی آقا نجفی شرکت می‏کردم.
قرائتی در سال دوم طلبگی در مدرسه خان قم مشغول به تحصیل شد و برای ادامه تحصیل به نجف اشرف هجرت کرده و رسائل و مکاسب را در آن جا به پایان رساند و سپس به قم برگشت و پس از امتحان کفایه چند سالی را در درس خارج شرکت کرد که در مجموع 16 سال در شهرهای کاشان، قم، مشهد و نجف درس‏های سطح حوزه را تمام کرد.
از همان سال های اول طلبگی قرائتی با قرآن انس پیدا کرد و در کنار کتاب درسی حوزه با دوستان خود به مطالعه تفسیر مجمع البیان پرداخت و به دنبال یادداشت کردن خلاصه مباحث تفسیری بود و اینگونه با آیت الله ناصر مکارم شیرازی آشنا شد و به جمع نویسندگان تفسیر نمونه پیوست و پس از 15 سال موفق به نوشتن این تفسیر در 27 شدند.
قرائتی می گوید: تقریبا نیمی از تفسیر نمونه تمام شده بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و به پیشنهاد آیت الله شهید مرتضی مطهری و موافقت امام(ره) برای اجرای برنامه درس هایی از قرآن به تلویزیون رفتم تا درس تفسیر را در سطح فهم عموم شروع کنم.
وی با اشاره به نحوه تشکیل کلاس های قرآن برای نوجوانان در کاشان گفت: این جلسات چند سال ادامه داشت و برکاتی را به همراه داشت و به دنبال آن در قم نیز کار مشابهی را با جوانان و نوجوانان شروع کردم.
این معلم قرآن ضمن مروری بر فعالیت های سیاسی و فرهنگی خود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی افزود: به علت عشق زیادی که به کار داشتم، تقریبا به تمام شهرهای ایران مسافرت نموده، کلاسی برقرار می‏کردم و در یکی از سمینارها که مقام معظم رهبری و شهید مظلوم آیت الله بهشتی حضور داشتند، در آن جلسه برنامه اجرا کردم و از طرف مقام معظم رهبری مورد تفقد قرار گرفتم.
وی گفت: در زمان طاغوت، عوامل رژیم و ساواک برای دستگیری من چندمرتبه شبانه به خانه پدرم در کاشان و منزل خودم در قم حمله‏ کردند ولی موفق نشدند و من چند ماه زندگی مخفیانه داشتم تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
قرائتی بیش از 35 سال است که هر هفته برنامه درس هایی از قرآن را در تلویزیون اجرا می کند و با استقبال مردمی روبرو است و مسابقاتی نیز از سوی موسسه درس هایی از قرآن برای دانش آموزان و مردم برگزار می شود.
وی از اردیبهشت سال 61 با حکم حضرت امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در نهضت سوادآموزی منصوب شد که تا اسفند 89 به عنوان نماینده ولی فقیه در این نهضت مسئولیت داشت.
فراهنگ ** 1003 ** 1071 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1102 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب