چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 21 آذر 1395 ساعت 11:44

چتر وحدت امت اسلام را در برابر توطئه دشمنان مصون می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی چتر وحدت و همدلی، سلاحی کارا در برابر دشمنان است که امت اسلام دانست را در برابر توطئه ها مصون می کند.
به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در کلاس درس خارج فقه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، افزود: قرآن و سنت نبوی از سرمایه های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و همه مذاهب اسلامی باید این سرمایه های ناب را بشناسند و به بهترین شکل از آن در تقویت وحدت بهره ببرند و این مهم با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله محقق می شود‏.
وی ادامه داد: وجود گروه های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه به دلیل ترس استکبار جهانی به خصوص اسرائیل جنایتکار از وحدت مسلمانان است و بعضی از دولت های اسلامی نیز با حمایت از این گروهک های تکفیری آب در آسیاب دشمن می ریزند.
امام جمعه اراک، وحدت کشورهای اسلامی را از خواسته های بحق مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: به اعتقاد معظم له همه توطئه های دشمنان علیه جهان اسلام تنها باهمبستگی آگاهانه خنثی می شود و این مهم باید مورد توجه سران کشورهای مسلمان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: احزاب مختلف در داخل کشور باید فعالیت های خود را بر اساس آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تدوین کرده و با تمام وجود در راستای تحقق اهداف نظام گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی در ارزیابی شرایط روز جامعه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، خون مقدس شهدا و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری شرایط ایده آلی در جامعه حاکم است که حفظ این شرایط تنها در سایه وحدت آحاد جامعه و مسئولان محقق می شود.
وی، اساس فتنه و نفاق در جامعه را غلبه هوی و هوس بر انسان ها دانست و گفت: ملت غیور و ولایتمدار ایران اسلامی به خصوص مسئولان و فعالان سیاسی باید از ظواهر دنیوی پرهیز کنند چرا که توجه به آن ها انسان را از کتاب خدا و سیره اهل بیت(ع) دور می کند و در این شرایط ضریب اتفاق های جبران ناپذیر در جامعه به مراتب بالا می رود.
آیت الله دری نجف آبادی، در تفسیر خطبه 50 نهج البلاغه امیرالمومنین علی (ع) گفت: به اعتقاد آن امام همام آغاز هر فتنه ای توجه انسان ها به آمال، آرزوها و هوی و هوس دنیوی است و پرهیز از این خواسته های نابجا تنها با تمسک به قرآن امکان پذیر است.
امام جمعه اراک بیان کرد: بر اساس نظرات مقام معظم رهبری آغازکننده فتنه ها در جوامع اسلامی ممکن است خود مسلمانان باشند اما بدون شک تمام کننده فتنه ها استکبار و دشمنان اسلام خواهند بود بنابراین برای خنثی کردن توطئه های دشمنان باید از هر گونه فعالیتی که آب در آسیاب دشمن می ریزد در جامعه پرهیز شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1057 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب