چاپ کردن این صفحه
شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 20:20

خشونت و تفرقه از چالش های فرا روی دنیای اسلام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه خشونت و تفرقه از چالش های فرا روی دنیای اسلام است، گفت: هرگاه زمینه‌ای برای تحقق وحدت بین شیعه و سنی فراهم شده دشمن تحرکات خود را افزایش داده و متاسفانه موفقیت هایی هم به دست آورده است.
مولوی نذیر احمد سلامی روز شنبه در حاشیه همایش وحدت که در بخش گله دار شهرستان مُهر از توابع استان فارس برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از پیروزی این انقلاب و هنگامی که امام (ره) ندای وحدت سر دادند با ایجاد جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و ترورها، تلاش کردند مانع از شکل‌گیری وحدت و همبستگی شوند.
نماینده اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، معرفی اسلام خشن به جهان را از دیگر چالش‌های پیش روی دنیای اسلام برشمرد و افزود: امروز هیچ سنخیتی بین ادعا و عمل داعش این گروهک تکفیری و تروریستی وجود ندارد و با ادعای حکومت اسلامی به‌ پیش می‌رود.
احمد سلامی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید حکم جهاد علیه این گروهک خشن اعلان می‌کردند اما امروز برخی از این کشورها با سرمایه‌های نفتی و دلاری خود از آنها حمایت می‌کنند و دشمنان ما نیز به بهانه‌های اسلام‌ هراسی و ایران‌ هراسی از آنان برای از بین بردن مسلمانان بهره می گیرند.
مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان ادامه داد: خداوند توانمندی‌های متعددی ازجمله کتاب آسمانی قرآن که مایه وحدت اسلام است و همچنین نعمت‌های مادی فراوان مانند نفت و گاز در اختیار امت اسلام قرار داده است که اگر به درستی از آنها استفاده می‌شد، امروز ابرقدرت جهان بودیم.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به موهبت امنیت در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این امنیت مرهون مدیریت نظام بر اساس موازین دینی و اسلامی، توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، موضع‌گیری به ‌حق رهبر معظم انقلاب در مسائل بین‌المللی، هم افزایی متقابل مردم و مسئولان با یکدیگر و جانفشانی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران و بسیج است.
احمد سلامی با اشاره به این جمله امام (ره) که 'اگر سپاه نبود، کشور هم نبود' اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، گروه‌های متعددی سعی بر تصاحب انقلاب داشتند لیکن با درایت امام راحل و نقش پر رنگ سپاه و بسیج، نقشه‌های دشمنان خنثی‌ شد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
/1596/6118
خبرنگار: قاسم حاجی پور ** انتشار دهنده:عباسعلی نقی یان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1109 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب