چاپ کردن این صفحه
شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 18:25

هدف، تعامل بین گروه‌های نمایشی و منتخبان نمایشنامه نویسی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه در تلاش برای پیشرفت در بخش نمایشنامه نویسی هستیم گفت: هدف ما ایجاد تعامل میان گروه های نمایشی و منتخبان نمایش نامه نویسی است.
به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر فجر میلاد اکبرنژاد با بیان اینکه نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در استقبال شرکت کنندگان و نمایشنامه‌خوانی‌ها داشتیم تصریح کرد: اینکه گروه‌های نمایشی معتقدند نمایشنامه خوب ایرانی نداریم تنها فرار روبه جلو و شانه خالی کردن مسئولیت در این حوزه است.
وی افزود: گروه‌های نمایشی به سبب اهمیت ندادن به کیفیت آثاری که قصد روی صحنه بردنش را دارند، وقت زیادی صرف پیدا کردن نمایشنامه‌های ایرانی نمی‌کنند و می‌خواهند فقط یک اثر را حتی بی‌کیفیت روی صحنه تئاتر ببرند.
نویسنده «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود» خاطرنشان کرد: در شرایط وفور نمایشنامه ایرانی به سر نمی‌بریم اما می‌توان با کمی جست‌وجو در نمایشنامه‌های خوب ایرانی اثر مورد نظر را یافت و به مرحله اجرا رساند.
نویسنده نمایشنامه «می‌خواستم ببوسمت باران گرفت» درباره تمهیدات جشنواره در بخش نمایشنامه‌نویسی توضیح داد: تمام سعی ما بر این است جوانان بیشتری در این مسیر شرکت کنند تا طیف متنوعی از نمایشنامه‌های ایرانی را شاهد باشیم، همچنین مسیری برای هنرمندان مستعد فعال در این حوزه هم باز شود.
وی با بیان اینکه هیچ تعهدی برای اجرای نمایشنامه‌ها در جشنواره تئاتر فجر نداریم، تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که در این باره صورت گرفته است، سعی کرده‌ایم تا با تعامل بین گروه‌ها برای اجرای نمایشنامه‌ها و چاپ‌شان در کتاب راهی را برای اجرای نمایشنامه‌های منتخب باز کنیم تا بیشتر به شرکت در این جشنواره ترغیب شوند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ** 7561 **1823 دریافت کننده: سارا کریمیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1125 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب