شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 15:48

بیش از 300 هزار نفر طی پنج سال آینده از بدنه آموزش و پرورش خارج می شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بیش از 300 هزار طی پنج سال آینده بازنشسته و از بدنه آموزش و پرورش کشور خارج می شوند.
به گزارش ایرنا نعمت ‌الله موسی‌ پور روز شنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش افزود: دانشگاه فرهنگیان در طول مدت پنج سال آینده 75 هزار نیرو و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی 25 هزار نیرو را آموزش می دهد که مجموع این افراد به 100 هزار نفر می رسد و این موضوع مهمی است.
وی اظهار کرد :تربیت معلم و تشکیل هویت دست کم 2 سال زمان نیاز دارد و اینکه چه سنی برای آموزش ها مناسب تر است و چه زمانی برای چه درسی اختصاص یابد نیاز به پژوهش دارد.
موسی پور با تاکید بر اینکه جامعه آرمانی تنها بر پایه پژوهش ممکن می شود گفت: پژوهش باید آثار مفیدی در حیات اجتماعی داشته باشد و پژوهش دانشگاهی لزوما باید موثر و مفید باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد:اساتید و دانشجویان باید به پژوهش به عنوان روش آموختن نگاه کنند و در انجام پژوهش مسئله های دانشگاه فرهنگیان را در اولویت بگذارند زیرا اولویت دانشگاه فرهنگیان مسئله تربیت معلم است.
وی گفت: با یک کالبد شکافی 10 مسئله برای پژوهش شناسایی شد که اولین مسئله موضوع محل تربیت معلم است که یکی از چالش های بزرگ دانشگاه فرهنگیان نیز همین موضوع است.
موسی پور اظهار کرد: یکی از مسائل در پژوهش اهداف و شایستگی های معلم است و اینکه کدام شایستگی برای معلمی در جمهوری اسلامی ضروری است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور افزود: مسئله شایستگی قلب پرورش حرفه ای است و اگر معلم واجد شایستگی نباشد آینده جامعه را با مخاطره روبرو می کند.
وی آموزش تربیت معلم یکی دیگر از موضوعات عنوان کرد و افزود: شناسایی شایستگی ها در جهت تربیت معلمی است که به درستی بتواند معلمی کند.
موسی‌ پور به مسئله برنامه درسی اشاره کرد و گفت: اینکه برنامه های درسی دانشجو و معلمان شامل چه عناوین با ارزشی لحاظ شود و چه برنامه ای برداریم و به جای آن پژوهش بگذاریم بسیار مهم است.
وی افزود: معلم باید جوابگوی نیازهای آموزش و پرورش باشد و معلم باید کار خود را با شرایط آموزش و پرورش هماهنگ کند و با تسلط بر چند موضوع مهم چند مهارتی شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور یکی دیگر از مسائل در پژوهش را اجرای برنامه های دانشگاه دانست و اظهار کرد: الزام بر حضور در کلاس، مباحث مقرر، نظم، حدود روابط، حفظ ظواهر از آن دست مسائلی است که با پژوهش نتیجه آن روشن می شود.
وی با اشاره به تصویب حقوق دانشجویی در ربع قرن قبل گفت: آن زمان فضای حاکم به این گونه بود و امروز چه باید کرد؟
موسی‌ پور گفت: دانش آموختگان قرار است در محیطی فعالیت کنند که تنها نماینده دولت محسوب می شوند و باید مانند یک کارشناس، سیاستمدار و متفکر عمل کنند.
وی افزود: ارزشیابی صلاحیت حرفه ای معلم، حمایت از تربیت یافتگان در حوزه عمل، چگونگی ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه و اقتصاد تربیت معلم از دیگر مسائلی است که در پژوهش اهمیت دارد و جای تحقیق در عرصه دهگانه خالی است و تاکنون تحقیق نبوده و یا به ندرت بوده است.
آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، مسئولان پردیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در محل پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.
در این آیین سمانه پیرمرادی، مرتضی رضایی، مینا زارعی و زینب عسکرزاده به عنوان دانشجوی برتر و پروین سالاری در بخش کتاب برتر، بیژن سمیعی نژاد در بخش پایان نامه برتر به عنوان اساتید پژوهشکر برتر و اساتید برگزیده، محمد زینلی پور، خداداد سالاری و محمدرضا ماهانی تجلیل شدند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7420/1354

اطلاعات تکميلي

خواندن 1066 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار