چاپ کردن این صفحه
شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 14:52

140 عنوان کتاب جدید در دوره متوسطه دوم امسال تالیف شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیر کل دفتر آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد 140 عنوان کتاب جدید در دوره متوسطه دوم در سال 95 تدوین، اعتبارسنجی و تالیف شد.
به گزارش ایرنا، قربانعلی افشانی روز شنبه در جلسه گردهمایی معاونان آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در خانه معلم این شهر، افزود: با تالیف کتاب های درسی جدید در دوره متوسط دوم، کتاب های درس هایی مانند هنر، کارآفرینی، انسان و محیط زیست، انسان و سلامت، قبل از مهر 95 و آغاز سال تحصیلی 95- 96 ارایه شد.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به دلیل کارهای پرحجم از اوایل مهر 94 تا اواخر مهر 95 به دلیل آماده کردن زیرساخت ها برای نظام جدید دوره متوسطه با استقرار پایه دهم، کیفیت بخشی آموزش را فراموش نکرد.
وی با بیان این که در سال های گذشته تا اواخر مهرماه دانش آموزان با تغییر برنامه های درسی در کلاس ها مواجه بودند، افزود: در سال تحصیلی 95-96 دانش آموزان با چنین مساله ای مواجه نبودند و سال تحصیلی با آمادگی کامل آغاز شد.
مدیر کل دفتر آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: میانگین قبولی دانش آموزان در امتحانات سال سوم متوسطه دوره دوم در شاخه نظری در خرداد 95 کشوری نسبت به خرداد سال گذشته 2 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: افزایش میانگین نمره برگه ای دانش آموزان نهایی سال سوم متوسطه دوره دوم نظری 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
افشانی خاطرنشان کرد: از 32 استان 31 استان کشور نسبت به عملکرد سال گذشته رشد داشتند و استان سمنان با رشد درصد قبولی 3 درصدی دانش آموزان در امتحانات نهایی سوم متوسطه نظری و افزایش نمره برگه‌ای 57 درصدی، از میانگین کشوری بالاتر بود.
وی بیان داشت: با وجود تنگناهای مالی که با شدت و ضعف در همه عرصه ها وجود داشت، کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش در دستور کار بود.
وی با بیان این که 41 رشته درسی در شاخه فنی وحرفه ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این مجموع، پنج رشته به تازگی اضافه شده است.
مدیر کل دفتر آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در رشته کاردانش با 153 رشته و 480 استاندارد مهارت، 283 استاندارد مهارت از این مجموع به تازگی به آنها اضافه شده است.
وی یکی دیگر از فعالیت های وزارت آموزش و پرورش را از مهر94 تا مهر95 استقرار پایه دهم در نظام آموزشی دانست و گفت: برنامه هدایت تحصیلی که روند ساختاری طولانی درپی داشت، از اسفند 94 تصویب شد، در اردیبهشت 95 به امضا رسید و23 خرداد 95 به استانها ابلاغ شد.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی جاری فرآیند هدایت تحصیلی با وجود آیین نامه های هدایت تحصیلی، با روشنگری بهتری هدایت می شود.
مدیر کل دفتر آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: تا تاریخ 23 آبان 95 از 957 هزار و 129 دانش آموزان پایه نهم 894 هزار و 729 نفر در سامانه سناد به عنوان پایه دهم ثبت نام کردند.
افشانی گفت: در سامانه سناد 64 هزار نفر ثبت نشده اند که به دلیل ثبت نشدن نام برخی دانش آموزان در سامانه، ثبت نام در رده سنی بزرگسالان، ثبت نام در حوزه علمیه، ترک تحصیل یا مسافرت به خارج از کشور برخی دانش آموزان بوده است.
مدیر کل دفترآموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: از 894 هزار و 729 دانش اموز ثبت نام شده در سامانه سناد، 66.41 درصد در شاخه نظری، 16.98 درصد در شاخه فنی وحرفه ای و 16.61 درصد در شاخه کار دانش تحصیل می کنند.
در این جلسه محمدرضا جهان مدیرکل آموزش وپرروش استان سمنان وجمعی از معاونان آموزش متوسط اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های مختلف استان حضور داشتند.
در این نشست درباره طرح هدایت تحصیلی، ارتقای آموزش دانش آموزان و آئین نامه های جدید، مباحثی مطرح شد.
استان سمنان بیش از 120 هزار دانش آموز دارد.
6103/6026
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1161 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب