شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 09:48

بدون مستندات علمی نمی توان پاسخ درستی به چالش ها داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: بدون دستیابی به مستندات علمی و متقن و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی نمی توان به بخش عمده ای از چالش ها پاسخ بهینه ای و درستی داد.
شهرام غفاری روز یکشنبه در آستانه هفته پژوهش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پژوهش یک ضرورت است و توسعه مرزهای معنوی ، علوم و دانش از طریق تحقیق، پژوهش و جستجوگری امکانپذیر است.
وی تصریح کرد: ضرورت اینکه در کشور به پژوهش به ویژه پژوهش های تقاضا محور و ناظر بر حل مشکلات توجه می شود این است که گره ای از کشور گشوده شود.
غفاری ادامه داد: همه بر ضرورت پژوهش اتفاق نظر دارند و کمتر کسی است بر این موضوع شک داشته باشد و هدف ما هم این است که به مناسبت هفته پژوهش فرصت را مغتنم بشماریم و روح پژوهش را در بدنه وزارت تعاون شاداب تر و فعال تر از گذشته کنیم و به موضوع جدید تبدیل کنیم.
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: در واقع می خواهیم از هفته پژوهش به درستی استفاده کنیم و اهمیت پژوهش در سازمان را بازگو کنیم و مدیران بیش از پیش نسبت به آن توجه داشته باشند و بتوانند تصمیمات و سیاست هایشان را مبتنی بر مستندات و شواهد علمی مبتنی بر پژوهش اتخاذ کنند.
غفاری پژوهش را بخش جدانشدنی از زندگی انسان دانست و ادامه داد: برای اینکه پاسخ مناسبی برای مجهولات و ابهامات در جامعه پیدا شود نیاز به انجام پژوهش است و برای اینکه از مرز ندانستن به دانایی برسیم باید به تحقیق و جست وجوگری بیشتر توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع باید چالش ها را شناسایی کنیم تا بتوان با انجام پژوهش جهت حل آنها اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه هایی همچون سازمان تامین اجتماعی و موسسات پژوهشی می توانند با انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی جهت حل چالش ها و مشکلات پیش روی جامعه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیشقدم باشند.

** گرامیداشت هفته پژوهش برگزار می شود
غفاری ضمن تقدیر از سازمان های پژوهشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: افراد برتری در حوزه پژوهش در این دستگاه ها فعالیت دارند که می توانند جهت مشکلات پیش روی پژوهشی اقدام جدی انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: دستاوردهای پژوهشی این وزارتخانه از جمله موسسه عالی پژوهش در روز برگزاری همایش ارائه می شود.
وی زمان برگزاری این مراسم را سه شنبه 23 آذرماه بیان کرد و افزود: بناست با برپایی پنلی، موانع و مشکلات پژوهش و نیز موانع افزایی نهادها در کارهای پژوهشی بررسی شود.
غفاری ابراز امیدواری کرد با توجه به این پژوهشگران در حوزه رفاه و تامین اجتماعی به پژوهش توجه ویژه ای دارند، توجه دیگر پژوهشگران بیشتر به این قضیه جلب شود.
وی تصریح کرد: همچنین از سه تا چهار پژوهشگر برتر موسسه عالی پژوهش در این مراسم تقدیر می شود، این افراد در حوزه تالیف، ترجمه کتاب و طرح های پژوهشی فعالیت دارند، البته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمامی پژوهش ها و پژوهشگران برتر تجلیل خواهد شد.
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: قرار است روز سه شنبه وزارت کار از کتاب های تالیف و ترجمه نیز رونمایی کند و همچنین دستاوردهای پژوهشی در این نمایشگاه در حاشیه همایش ارائه خواهد شد.


** فعالیت سازمان تامین اجتماعی باید مبتنی بر دانش باشد
غفاری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برای انجام فعالیت های پژوهشی با برخی از موسسات پژوهشی معتبر کشور و دانشگاه ها مکاتباتی داشته است.
وی ادامه داد: درخواست کردیم پژوهشگران فعال در حوزه رفاه و تامین اجتماعی این موسسات به ما معرفی شوند که متاسفانه معرفی نکردند، البته این موضوع فرصت خوبی بود که دانشگاه ها با ما همکاری کنند.
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی افزود:: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است و از بودجه عمومی کشور بهره مند نیست ولی تکالیف جدی را متعهد است و نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به حدود 70 هزار نیرو در سازمان و بودجه 72 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمانی با این عظمت که گستره ملی دارد، نیازمند این است که مبتنی بر دانایی و علم باشد و در این راستا موسسه عالی پژوهش برای تحقق این مهم به سازمان کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی خود را نیازمند این موضوع می دانند که تصمیماتشان مبانی علمی داشته باشد و این نشان از توجه آنان به موضوع تحقیق و پژوهش است.
وی به انجام بیش از 231 طرح تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتاب و تهیه گزارش های کارشناسی و برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: با این اقدامات تلاش خود را برای کمک به نقش پژوهش و تحقیق به ویژه در سازمان تامین اجتماعی را به منصه ظهور گذاشته ایم.
هفته پژوهش از 22 تا 27 آذرماه برگزار می شود.
اجتمام**7268 **1776
مصاحبه کننده: مهناز بیرانوند**انتشاردهنده:لیلاخطیب زاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 716 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار