جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 15:00

امام جمعه همدان: وحدت امروز شعیه و سنی در مقابل دشمنان ضروری است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: شیعه و سنی امروز با تقویت وحدت باید با به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان افزود: وحدت به معنی شیعه شدن افراد سنی و بالعکس نیست بلکه معنای وحدت احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر است.
وی با ذکر بخشی از دسیسه های اجانب علیه شیعه و سنی اضافه کرد: یک هزار سال شیعه و سنی با دوستی و مودت کنار یکدیگر زندگی کردند ولی الان با دسیسه های آمریکا، صهیونیسم و انگلیس جنگ شیعه و سنی به نام دین راه اندازی کردند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مستکبران جهان در کشورهای مسلمان منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و پاکستان جنگ راه انداخته اند.
آیت الله محمدی گفت: برخی از روی جهل و افراطی گری به مقدسات شیعه و سنی توهین می کنند در حالیکه رهبری انقلاب فرمودند ' کسی که خود را شیعه یا سنی می داند ولی به مقدسات یکدیگر توهین می کنند شیعه و سنی واقعی نیست'.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید به مقدسات اهل کتاب توهین کرد افزود: نباید با ادیان دشمنی کرد.
وی درباره تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل(ره) گفت: انتطار از این نهاد بسیار زیاد است با این وجود کارهای زیادی انجام دادند.
امام جمعه همدان یادآوری کرد: سه امام از جمله امام جواد (ع)، هادی (ع) و حسن عسگری(ع) در سخت ترین شرایط زندگی می کردند و هر چه به زمان تولد امام زمان (عج) نزدیک می شد محدودیت ها و سختگیری ها نیز افزایش می یافت.
به گزارش ایرنا آیت الله محمدی بیان کرد: این امامان در میان لشگر دشمن زندانی بودند به گونه ای که ارتباط آنها با مردم قطع شده بود.
وی افزود: شیعه باید یک اسلام شناسی واقعی باشد نه اینکه روز شهادت امام حسن عسگری (ع) به گرفتن مراسم عزاداری، روضه و گریه کردن ختم کند.
وی بر ضرورت مطالعه دوران امامت و زندگی امامان به ویژه امام حسن عسگری (ع) تاکید کرد و گفت: شیعیان مطالعه کمی دارند در حالیکه شیعه باید تجسم عینی عقل و ادب باشد.
وی اظهار کرد: شیعه باید بیدار، آگاه، زمان شناس و دشمن شناس باشد و به جای گذراندن تمامی اوقات خود برای کسب مادیات کمی هم مطالعه و تحقیق کنید.
امام جمعه همدان تصریح کرد: نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد ولی هنوز نتوانسته ایم بسیاری از احکام اسلامی را در کشور جاری کنیم.
آیت الله محمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین و سنگین ترین کارهای امام حسن عسگری (ع) هدایت مردم به سمت ولی فقیه در زمان غیبت امام عصر (عج) بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر امام راحل (ره) و رهبری فرزانه انقلاب در برابر هزاران فتنه داخلی و خارجی سکان کشور را عهده دار نبودند باید نگران تداوم انقلاب بودیم.
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: امام حسن عسگری (ع) فرهنگ ولایت فقیه را نهادینه کرد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**آنتشار دهنده: اکبر بهاروند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1247 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار