جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 15:00

امام جمعه یزد : بدعهدی آمریکا و انگلیس ریشه تاریخی دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بدعهدی آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی در حق ملت ایران ریشه تاریخی دارد و نمی توان به آنها اعتماد کرد.
به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه یزد با تبریک عید ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: از 300یا 400سال قبل تا امروز کشورهای کانادا، انگلیس ، فرانسه و آمریکا ظلم های زیادی در حق مردم ایران کرده اند.
وی با اشاره به تحریف های تاریخی انجام شده از سوی آنان افزود: در طول تاریخ اسناد ، کتاب ها و آثار زیادی از این ملت به سرقت برده و هیچگاه خوبی از آنها ندیده ایم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه آنها درصدد از بین بردن دین ما هستند، افزود: اگر گاهی مواقع هم با آنها تعامل می کنیم برای اتمام حجت است.
ناصری با اشاره به بدعهدی امروز آمریکایی ها و تمدید تحریم ها و ادامه مصادره سرمایه ملت ایران تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید زودتر پاسخ این کار آنها را بدهد تا عزت، شرافت و عظمت ایران حفظ شود.
امام جمعه یزد همچنین به فتنه های آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: امیدواریم رزمندگان اسلام در عراق و سوریه و منطقه با دفع این فتنه ها بتوانند لکه ننگین داعش را از بین ببرند.
ناصری در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی لزوم انجام انقلاب فرهنگی فراگیر و حرکت ایمانی، اعتقادی و پژوهشی با هدف رسیدن به تعالی و خداوند را خواستار شد.
وی اضافه کرد: در استان و کشور اگر در بخش انقلاب فرهنگی ، تربیت دینی و رشد علمی به صورت جدی کار شود نباید شاهد هدر رفتن سرمایه کشور که فرزندانمان هستند، باشیم.
امام جمعه یزد با بیان اینکه اگر دین، اعتقاد و فرهنگ جامعه و جوانان محافظت شود دشمنان در فضای مجازی در انحراف آنها موفق نمی شوند ، خاطرنشان کرد: دو جلسه سراسری قرآن کریم وزارت نیرو و شرکت گاز و نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه یزد نمونه ای از فعالیت در تقویت فرهنگ دینی و اعتقادی خوب است .
آیت الله ناصری بر لزوم انقلابی بودن در تمامی صحنه ها تاکید کرد و گفت: نماز خواندن و قرآن خواندن این صفت انقلابی بودن و باایمان شدن را تقویت می کند.
وی در خطبه اول نیز با اشاره به آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: ایشان در زمانی که خلیفه وقت همچون فرعونیان درصدد نابودی حضرت موسی بودند با توجه به نشانه می خواستند امام دوازدهم شیعیان را نابود کنند به صورت معجزه آسایی بدنیا آمدند.
آیت الله ناصری افزود: مشیت الهی بر این بود که ایشان آمده و در غیبت باشند و وقتی حکومتشان آغاز شد مردم مزه زندگی اسلامی و جامعه معتدل همراه با عدالت واقعی را خواهند چشید.
وی در عین حال لازمه درک شیرینی ایمان را سه صفت در انسانها دانست و گفت: اگر فرد مومن فقط خدا و پیامبرش را محبوب خود دانسته، ایمانش حتی در مقابل آتش محکم باشد و هر چیزی را فقط بخاطر خدا دوست یا دشمن بدارد قطعا شیرینی ایمان را بهتر احساس می کند.
در حاشیه نماز جمعه این هفته ، یکهزار و 178دانش آموز ناحیه یک آموزش و پرورش یزد به مناسبت یکهزار و صدو هفتاد و هشتمین سالگرد امامت امام زمان (عج) به صورت دستجمعی در وصف و مدح ایشان سرود خواندند.
1968/ 5054 خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشاردهنده: بهنام احمدی*
@irnayazdd

اطلاعات تکميلي

خواندن 1195 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار