چاپ کردن این صفحه
جمعه, 19 آذر 1395 ساعت 12:38

سرمایه گذاری 3460 میلیارد ریالی دولت در حوزه IT و ICT کردستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز یک هزار و 660 میلیارد ریال طرح در حوزه IT کردستان به بهره برداری رسید و سرمایه گذاری یک هزار و 800 میلیارد ریال دیگر تا پایان دولت یازدهم برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا محمود واعظی روز جمعه در آیین بهره برداری از 22 طرح حوزه IT در استان کردستان در سنندج افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون و با اجرای این طرح ها پنهای باند اینترنت کردستان هشت برابر، شبکه انتقال 21 برابر و تعداد مشترکان اینترنت استان پنج برابر رشد داشته است.
به گفته وی تاکنون 262 کیلومتر فیبر نوری برای برقراری ارتباطات بین استانی نیز به بهره برداری رسیده که 100 کیلومتر آن امروز به بهره برداری رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم اکنون ارتباط شبکه ارتباطی کردستان به جز استان همدان با 2 استان دیگر نیز برقرار شده این از مزیت های ایجاد ارتباط دائمی برای استان است.
واعظی افزود: یک هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برخی طرح های زیر ساختی در حوزه IT استان از جمله تکمیل نهایی 100 کیلومتر فیبر نوری طرح نور 2 و آماده سازی 563 کیلومتر دیگر، افزایش چهار برابری پنهای باند اینترنت استان، سه برابری شبکه انتقال، تجهیز تمامی شهرها به نسل سوم اینترنت و پنج شهر به نسل چهارم اختصاص یافته است.
وی گفت: برقراری ارتباط اینترنت پرسرعت در 881 روستای استان و انجام سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق طرح تکاپوی کردستان از دیگر برنامه های دولت در این استان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارت خانه تمامی تعهدات خود را نسبت به اجرای طرح تکاپوی کردستان انجام داده و اگر کاستی در این زمینه باقی مانده باشد تا پایان سال مالی 95 محقق می شود.

**حقوق شهروندی از نقاط بازر دولت برای ایجاد وحدت در جامعه است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام افزود: وحدت، همدلی و یکپارچگی با توجه به اشتراک ملت ایران در دین، پیامبر، کتاب آسمانی، رهبری و قانون اسلامی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی است.
واعظی افزود: توجه دولت یازدهم از ابتدای آغاز ماموریت خود به حقوق شهروندی نقطه بارز و اصلی اساسی برای اهمیت دادن به وحدت و یکپارچی بین مردم ایران است.
به گفته وی، پیام توجه های دولت و آرمان های انقلاب نشان از این دارد که همه مردم ایران با هر قوم و دین از یک حقوق مساوی برخوردار بوده و مسئولان نیز خدمت برابر در تمامی کشور را بر اساس تاکیدهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می کنند.
وی افزود: وی با اشاره به اینکه کردستان استانی فرهنگی است، عنوان کرد: در این برهه کنونی لازم است ویژگی های فرهنگی استان در راستای تاکیدات مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری در زمینه حفظ و تحکیم وحدت برجسته تر شود.
وی اظهار کرد: وحدت و انسجام در استان هایی چون کردستان باید نمود عینی پیدا کند و این استان نه تنها در کشورمان بلکه در دنیا باید به الگویی در این رابطه تبدیل شود.

** احتمام دولت برای توسعه مناطق مرز نشین کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان های مرزی مانند کردستان در گذشته مورد برخی بی توجهی قرار گرفته و دولت تدبیر و امید در راستای جبران عقب ماندگی ها و رفع مشکلات استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
واعظی گفت: توسعه امکانات در مناطق مرزی به ویژه روستاها در حوزه فناوری ارتباطات ضروری بوده و ایجاد این امکانات اقدام برای مقابله و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

** توزیع فرصت خدمت بین مردان و زنان در دولت یازدهم تحقق یافت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتصاب فریبا مرادی به سرپرست اداره کل پست مخابرات کردستان به عنوان نخستین مدیرکل زن تاریخ استان کردستان افزود: دولت به منظور توزیع فرصت در بیشتر استان ها مدیران کل را از میان بانوان فعال و دلسوز انتخاب کرده است.
واعظی افزود: بسیاری از این انتصاب ها در استان ها برای اولین بار رخ داده که بیانگر توجه به همفکری بانوان و آقایان در مدیریت و اداره کشور است.
امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 22 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان به بهره برداری رسید.
این طرح ها در بخش شرکت ارتباط سیار همراه اول، شرکت خدمات ایرانسل و رایتل در مناطق مختلف استان کردستان به بهره برداری رسیدند و برای راه اندازی آنها در مجموع بیش از یک هزار و 660 میلیارد ریال هزینه شده است.
اجرای 100 کیلومتر فیبرنوری، توسعه دیتا، سیگنال رسانی در 16 ایستگاه، احداث 132 سایت جدید 2G و توسعه و تکمیل زیرساخت برق ایستگاه های ارتباطی از جمله این پروژه ها است.
شرکت در جلسه کارگروه توسعه صادرات، شرکت و سخنرانی در نماز جمعه سنندج و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان کامیاران از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان کردستان است.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: مسعود احمدی

اطلاعات تکميلي

خواندن 713 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب