پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 21:04

برگزاری جشنواره «روزهای ایران» در شهر پلزن جمهوری چک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم افتتاحیه جشنواره «روزهای ایران» با حضور جمع زیادی از مقامات فرهنگی و دانشگاهی و دانشجویان در شهر پلزن جمهوری چک با همکاری دانشگاه بوهمیای غربی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ برگزار شد.
به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، در این مراسم ویژه، علی اکبر جوکار کاردار جمهوری اسلامی ایران در جمهوری چک، با تبیین اقدامات صورت گرفته برای گسترش روابط دو کشور در سال های اخیر، سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به چک در آبان ماه جاری و ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک را نقطه عطف روابط دو کشور توصیف کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مؤلفه های مهم روابط ایران و چک، همکاری های فرهنگی و دانشگاهی است که دانشجویان و اساتید دانشگاه بوهیمای غربی با برگزاری جشنواره روزهای ایران، قدمی مهم در این راستا برداشته اند.
ترزا شلهوفروا معاون رییس دانشگاه چک نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره روزهای ایران، گفت: خوشبختانه برخی دانشجویان دانشگاه پلزن در چند نوبت به ایران سفر کرده و به خوبی با ایران آشنا هستند که نمود آن را در این جشنواره می توان دید.
اوا هرینکوا معاون شهردار پلزن نیز طی سخنانی برگزاری جشنواره روزهای ایران را مقدمه ای برای تعمیق شناخت مردم پلزن از ایران دانست.
در ادامه مراسم، پاول واژکا رییس دانشکده فلسفه دانشگاه پلزن، با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره هایی از این دست بر شناخت فرهنگ های مختلف از یکدیگر، اظهار داشت: روابط دانشگاه پلزن با ایران گسترش خواهد یافت.
در افتتاحیه جشنواره روزهای ایران، همچنین فیلمی کوتاه از جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران به همراه مستند دانشجویان پلزن که به ایران سفر کرده اند، به نمایش درآمد که با استقبال مواجه شد.
این جشنواره سه روزه شامل نمایشگاه عکس های دانشجویان پلزن از نقاط مختلف ایران، کتاب های ترجمه شده به زبان های فارسی و چک، نشست های معرفی فرهنگ ایران، ارائه پروژه های همکاری بین دانشگاه های ایران و چک، بحث با ایرانیان مقیم چک، سخنرانی در خصوص صنعت سینمای ایران، معرفی شعر ایران و مراسم شعرخوانی و نمایش دو فیلم ایرانی «حکایت عاشقی» و «کفشهایم کو» است.
شهر پلزن سال 2015 به عنوان شهر فرهنگی اروپا انتخاب شده بود و یکی از شهرهای مهم جمهوری چک و مرکز استان بوهیمای غربی است که مقر برخی صنایع مهم چک و اروپا از جمله شرکت مشهور «حمل و نقل اشکودا» است.
شبک**1983**1917*تنظیم کننده: مرتضی رنجبران **انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 1310 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار