پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 14:08

وجود 2میلیون و 400هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 2 میلیون و 400 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان برای ارایه به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز پنجشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی افزود: با توجه به چشم انداز ترسمی شده برای کتابخانه های استان تلاش می شود تا سال 1400 برای هر آذربایجانی یک کتاب در کتابخانه های عمومی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای تحقق این امر باید تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی استان به 4 میلیون جلد افزایش یابد، یاداوری کرد: هم اکنون 109 کتابخانه وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان، 2 کتابخانه بخش خصوصی و 38 کتابخانه مشارکتی در سطح استان وجود دارد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال 3 کتابخانه جدید به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اضافه شده و در ایام دهه فجر نیز چند کتابخانه به این تعداد اضافه می شود.
خدایی، ادامه داد: هم اکنون چند طرح جدید احداث کتابخانه های عمومی در سطح استان آغاز شده و 5 کتابخانه عمومی نیز در تبریز و سایر شهرهای استان از سوی بنیاد برکت احداث می شود که با اضافه شدن آن ها تعداد کتابخانه های عمومی استان به حد مطلوب می رسد.
وی گفت: امسال 17 نیروی جدید به کتابخانه های عمومی استان جذب شده و تعداد پرسنل به 401 نفر رسیده که این تعداد هنوز کافی نبوده و در برخی شهرها نیاز به نیروی جدید وجود دارد.
به گزارش ایرنا مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ادامه این روند رو به رشد موجب افزایش سرانه مطالعه در استان می شود.
خدایی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد اعضا و تعداد امانت در کتابخانه های استان 12 درصد رشد یافته و تلاش می شود این روند ادامه یابد.
وی با بیان اینکه ادامه این روند به رشد فرهنگی جامعه کمک می کند، گفت: افزایش سرانه مطالعه منجر به افزایش آگاهی جامعه می شود.
نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی هر یک ماه تشکیل می شود و امروز سومین نشست آن برگزار شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز آذربایجان شرقی، اعضای این شورا تشکیل می دهند.
تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

اطلاعات تکميلي

خواندن 1196 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار