چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 09:00

پیام مقام معظم رهبری به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در استان البرز تاکید کردند که نماز، دری گشوده بر روی آحاد ملت است که از آن می‏توان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد.
به گزارش ایرنا به نقل از ستاد اقامه نماز کشور، پیام معظم له به بیست و پنجمین اجلاس سراسری که به میزبانی استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) محمدشهر کرج در حال برگزاری است و توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نماز، دری گشوده بر روی آحاد ملت است که از آن می‏توان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد.
سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیاط طیبه‏ ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‏ ی نماز در آن تحقق می‏یابد. این همه تأکید بر اقامه‏ ی نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه‏ مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‏ مندی از آن دست دهد.
سالها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که:{اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ ...} و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی ناپذیر جناب حجت الإسلام قرائتی برپا می‏شود و توصیه‏ های مؤکد درباره‎ی گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار می‏گردد با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‏ ی الهی که درمان دردهای عمده‏ ی فردی و اجتماعی ما است، ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخنگویان، ما سررشته‏ داران امور کشور، ما روحانیون و متولیان تبلیغ و تعلیم دین و ما همه‏ ی آحاد و همه‏ ی قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه نماز شریکیم.
همه همت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‏ ی خود که قرآن و حدیث به آن ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.
توفیقات روزافزون همه‏ ی شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت می‏نمایم.
والسلام علیکم و رحمه ‏الله
سیدعلی خامنه ‏ای
17 آذر 1395
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1103 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب