پنج شنبه, 18 آذر 1395 ساعت 07:56

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دیدار روحانی با خانواده های معظم شهدا، عزیمت نهاوندیان به سوییس،اعتراض نماینده دائم سوریه به قطعنامه آتش بس در حلب، تصویب آیین نامه محدودیت تولید کیسه های پلاستیکی، عضویت ایران درکمیته اجرایی شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه، تاکید نماینده تهران در مجلس بر برخورداری از رسانه های آزاد، اتهام دوگانگی به ناتو از سوی روسیه، کشته شدن هشت نظامی ائتلاف سعودی در جنوب یمن وممنوعیت برگزاری رقابت های جهانی در روسیه توسط کمیته بین المللی المپیک مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته به شمار می رود.
**اخبار داخلی
تهران - رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه فداکاری و جانفشانی ایثارگران، ملت ایران را برای همیشه بیمه کرده است، تاکید ‏کرد: فداکاری، ایثار و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به دشمنان نشان داد که نباید به این ‏کشور و ملت چشم طمع داشته باشند و این ملت برای دفاع از عزت خود یکپارچه و مصمم است.‏
تهران - رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: خانواده های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎.‎
تهران - محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری عصر چهارشنبه برای دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری و بانکداران سوییس عازم این کشور شد.
تهران - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آیین نامه اعمال عوارض و محدودیت برای تولید مصرف پلاستیک به زودی تصویب می شود.
تهران - شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران با کسب بیشترین آرا برای نخستین بار به عضویت هیات اجرایی گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) برگزیده شد.
شیراز - فرمانده سپاه قدس گفت:‌ ایران اسلامی با وجود تهدیدها همواره پیروز میدان بوده است که اتکا به دو بال ارزنده ملت و رهبری رمز این موفقیت ها است.
قم -مدیرحوزه های علمیه بیروت گفت: در اسلام آنچه امروز از کشتار و بی رحمی در منطقه خاورمیانه و در میان برخی کشورهای اسلامی می بینیم هیچ سنخیت و ارتباطی با دین مبین اسلام ندارد.
تهران - مطالعات تطبیقی و مورد پژوهی و همچنین ضرورت ها و ظرفیت های صلح و چالش های پیش روی برقراری آن مهمترین محورهای همایش «جایگاه صلح در نظام آموزش عالی ایرانی اسلامی» بود که امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این همایش «صادق زیباکلام» مدرس دانشگاه تهران جنگ و صلح را از منظر مشروعیت مورد بررسی قرار داد.
بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در اجرای طرح رونق اقتصادی و تولید 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.
مشهد - مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: قانون موجود انتخابات ظرفیتها و قابلیتهای خوبی برای جلوگیری از ورود پولهای بی حساب و کتاب را به عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی دارد که کمتر استفاده شده است.
تهران- دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه امروز با برگزاری نشستی تخصصی با حضور کارشناسان و صاحبنظران به «تحلیل سیاست خارجی آمریکا در دوران ترامپ» پرداخت.
شیراز - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورداری از رسانه های آزاد از حقوق فرهنگی مردم است و در صورتی که صدا و سیما افکار مردم را انتشار دهد مردم ما به بلوغ می رسند و نیاز نیست یواشکی ماهواره و بوق های بیگانه را تماشا کنند.

**اخبار خارجی
مسکو - روسیه اعلام کرد: دولت باراک اوباما در مدت مانده به پایان عمر خود نیز همچنان روند تخریب روابط واشینگتن و مسکو را هدف قرار داده و برای رسیدن به این هدف تلاش می کند.
نیویورک - معاون سابق رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با حمله شدید به گزینه های کابینه دونالد ترامپ گفت که به نظر او آنچه به عنوان روند انتقال قدرت ریاست جمهوری در کشورش در جریان است یک نمایش مضحک به شمار می‌آید.
مسکو - کمیته بین المللی المپیک که با مجازات های سنگین علیه ورزش روسیه مانع حضور شمار زیادی از ورزشکاران روس در رقابت های ریو 2016 و محرومیت کامل در پارالمپیک شد، برگزاری و مشارکت در اجرای رقابت های ورزشی بین المللی و جهانی را در این کشور نیز ممنوع کرد.
دمشق - رئیس جمهوری سوریه گفت: پس از شکست تروریست ها در نبردهای دمشق و حمص، حلب آخرین امید تروریست ها بود.
دمشق - وزیرامورخارجه سوریه گفت: تلاش جامعه جهانی باید بر مبارزه و سرکوب تروریسم متمرکز شود.
مسکو - روسیه سکوت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در برابر حمله تروریست ها به بیماستان صحرایی این کشور در حلب را که به کشته شدن سه نفر منجر شد، به عنوان کاربرد معیارهای دوگانه مورد انتقاد قرار داد.
مسکو - پس از مذاکرات چهارشنبه شب وزیران خارجه آمریکا و روسیه در هامبورگ آلمان، اعلام شد که دو طرف بار دیگر صبح پنجشنبه (امروز) مذاکرات خود را برای رسیدن به توافق در باره حل مشکلات شرق حلب ادامه می دهند.
مادرید - روزنامه ال پائیس روز چهارشنبه در گزارشی به قلم «علی فلاحی» از تهران نوشت: انتظار نفت ایران برای برخورداری از فن آوری و سرمایه گذاری همچنان ادامه دارد.
مسکو - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود در هامبورگ آلمان اعلام کرد که از طرح وی برای توافق درباره حلب با هدف نهایی خروج کامل جنگجویان از شرق این شهر حمایت می کند.
تهران - بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب پیش نویس قطعنامه آتش بس هفت روزه حلب گفت: این قطعنامه آتش بس با تروریست هاست و به آنها اجازه می دهد تا باردیگر نیروها و تجهیزات نظامی خود را بازسازی کنند.
نیویورک -قائم مقام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا واکنش سران دولت مخلوع یمن به نقشه راه پیشنهادی سازمان ملل به منظور یافتن راه حلی برای بحران این کشور را ناامید کننده خواند.
تهران – هشت نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان روز چهارشنبه در درگیری با ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان تعز در جنوب غرب این کشور کشته شدند.
شبس**1708*1488*1574*تنظیم کننده:علیرضا ارشادی * انتشار دهنده: محسن تهوری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1082 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار