چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 23:24

گنجینه ای با 6 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان ارومیه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: این بخش از کتابخانه مرکزی ارومیه به گنجینه ای با 6 هزار عنوان کتاب صوتی و 779 عنوان کتاب بریل در زمینه های روان شناسی، حقوق، ادبیات ایرانی و خارجی و کتاب های کنکور مجهز شده است.
رقیه حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 317 عضو نابینا و کم بینای کتابخانه مرکزی ارومیه در حال استفاده از این کتاب های صوتی به صورت مستمر هستند، افزود: این کتابخانه به چاپگر ویژه برای تبدیل جزوه های درسی نابینایان به بریل و دستگاهی برای تجسم اشکال توسط آنان (زای فیوز هیتر) مجهز شده است.
وی بیان کرد: برگزاری دوره های بریل آموزی و دوره گویای آموزش کامپیوتر در فصل های مختلف سال نیز از دیگر خدماتی است که برای نابینایان در این کتابخانه عرضه می شود.
وی ادامه داد: اشتراک روزنامه ایران سپید به عنوان نخستین روزنامه خط بریل ایران را دریافت کرده ایم و نابینایان ارومیه می توانند از آن استفاده کنند و در جریان اخبار روز قرار بگیرند.
در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر نابینا و کم بینا در آذربایجان غربی سکونت دارند که کمتر از یک سوم آنان در ارومیه زندگی می کنند و مابقی به واسطه سکونت در شهرستان های مختلف این استان از امکانات آموزشی محروم هستند.
به گزارش ایرنا امروزه روش های جدیدی برای تبدیل فایل های مختلف رایانه به صوت ایجاد شده است و یکی از نمونه های بارز آن استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای تبدیل اطلاعات در نرم افزارهای word و PowerPoint به صداست.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1176 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب