چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 20:16

مدیرکل انتخابات وزارت کشور: قانون موجود قابلیت جلوگیری از ورود پول بی حساب را به عرصه انتخابات دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: قانون موجود انتخابات ظرفیتها و قابلیتهای خوبی برای جلوگیری از ورود پولهای بی حساب و کتاب را به عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی دارد که کمتر استفاده شده است.
علی پورعلی مطلق روز چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی توجیهی مدیران کل سیاسی و انتخابات وزارت کشور، معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی، فرمانداران و بخشداران استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در مشهد به خبرنگاران گفت: می توان با استفاده از همین ظرفیتها مشکلات این حوزه را به کمترین میزان ممکن رساند.
وی ادامه داد: این امر با استفاده از قابلیتهای قانونی و هماهنگی خوب با هیاتهای نظارت و شورای نگهبان محقق می شود.
مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفت: تخلفاتی که در انتخابات اسفند پارسال در این زمینه روی داد کمتر بود. رسیدگی به این نوع تخلفات باید پیش از انتخابات و بسیار جدیتر باشد وگرنه بعد از انتخابات بی فایده است.
پورعلی مطلق افزود: این موضوع در قانون جامع انتخابات به صورت مطلوب با رفع چالشها دیده شده به نوعی که شفاف سازی مالی برای تبلیغات از سوی نامزدها طی فرآیند مشخصی تدبیر شده است.
وی ادامه داد: اصلاح قوانین موجود انتخابات بعد از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز خبرگان رهبری مورد تایید و تاکید بزرگان کشور بوده و اجماع کاملی در این زمینه ایجاد شد.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: قانون جدید با تجمیع قوانین موجود انتخابات، رفع ضعفهای آن و بر اساس سیاستهای کلی ابلاغی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر اسناد بالادستی تدوین شد.
وی افزود: گروهی که از سوی وزیر کشور برای اصلاح قانون انتخابات کار را انجام داد 600 تا 700 ماده موجود در قانون انتخابات مختلف را تجمیع و تبدیل به 165 ماده کرده است.
او ادامه داد: لایحه قانون جامع انتخابات هم اکنون در کمیسیون سیاسی، دفاعی دولت در دست بررسی و امید است در مجلس هم سریعتر کار به انجام برسد.
پورعلی مطلق گفت: هم اینک برای هر انتخابات قانون مجزا داریم بگونه ای که در انتخابات آینده مجریان باید دو قانون مجزا را بخوانند و همراه داشته باشند در حالی که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست.
وی افزود: هم اکنون تلاش می شود این لایحه سریعتر مصوب و به سرانجام برسد. با تصویب قانون جدید ضمن اجماع قوانین مختلف حد و مرزها مشخص شده بگونه ای که مرز نظارت و اجرا بر اساس سندهای بالادستی به وضوح مشخص گردیده است.
پورعلی مطلق ادامه داد: نقش احازب در این قانون دیده شده، شفاف سازی مالی برای تبلیغات و جلوگیری از ورود پولهای بی حساب و کتاب به این عرصه نیز انجام شده است.
وی در ادامه الکترونیکی کردن انتخابات را از دیگر مباحث تاکیدی در این قانون اعلام و بیان کرد: برای این دوره از انتخابات هم نشستهای مختلفی با شورای نگهبان و بخشهای مرتبط برگزار شده و همچنان حال برگزاری است تا به نتیجه مشخص برسیم.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: تلاش می شود حداقل برخی از شعب اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری آتی به صورت الکترونیکی فعالیت کنند.
وی ادامه داد: اقدامات لازم در مورد تدارکات انتخابات هم در حال انجام است که از جمله آنها چاپ 130 میلیون تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری می باشد تا در صورتی که مرحله نخست به حد نصاب نرسید برای برگزاری مرحله دوم یک هفته بعد از آن آمادگی لازم فراهم باشد.
پورعلی مطلق گفت: در این راستا هماهنگی لازم با شورای نگهبان انجام شده و تاکنون هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات اردیبهشت 1396 وجود ندارد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
1906/1858

اطلاعات تکميلي

خواندن 1141 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار