چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 19:36

شهروندان کشورهای عربی تنها حدود 6 دقیقه در روز مطالعه می کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران – ایرنا – نتایج یک نظرسنجی الکترونیکی نشان می دهد که شهروندان کشورهای عربی سالانه تنها 35 ساعت در سال حدود 5 دقیقه و 53 ثانیه در روز مطالعه می کنند.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری 'ارم نیوز امارات'، در این نظرسنجی که یکصد و 48 هزار نفر از 22 کشور عربی در آن شرکت کرده اند، نشان می دهد که شهروندان عربی زبان یک چهارم شهروندان کشورهای غربی مطالعه می کنند.
در ادامه این نظرسنجی آمده است:‌ این دسته از شهروندان عربی زبان، از مجموع 35 ساعت در طول سال، 15 ساعت به مطالعه کتاب های مرتبط با حوزه کار و فعالیت شخص یا کتاب های دانشگاهی و آکادمیکی اختصاص دارد.
در ادامه این نظرسنجی آمده است که 20 ساعت دیگر نیز صرف کتاب هایی می شود که خوانندگان عرب در اوقات فراغت خود و به انتخاب خودشان به مطالعه می پردازند.
این نظرسنجی در ادامه آورده است: هر شهروند عربی زبان،‌ در سال 16 عنوان کتاب می خواند که هفت عنوان آن در حوزه کاری و درسی و 9 عنوان دیگر نیز براساس علاقه طرف خواهد بود.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که کتاب های چاپی شهروندان کشورهای عربی، کتاب های علمی، رمان ها، مجلات تخصصی و روزنامه و داستان های تصویری است.
این نظرسنجی در پایان آورد: خوانندگان عربی زبان بیشتر ترجیح می دهند تا به مطالعه رسانه های اجتماعی و پایگاه خبری الکترونیک و کتاب های الکترونیکی و وبلاگ ها بپردازند.
این نظرسنجی با همکاری موسسه محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی و برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP صورت گرفته است.
براساس تازه ترین نظرسنجی ها،‌ کشور فنلاند با سرانه مطالعه 44 دقیقه در روز،‌ پیشرو ترین کشور در زمینه مطالعه است.
خاورم**9363**1144مترجم:‌محمد تدو*انتشار دهنده: علیرضا جباری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1149 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب