چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 17:36

نکوداشت احمد منزوی برگزار می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراسم سالگرد درگذشت کتابشناس نامدار، استاد احمد منزوی با حضور مسئولان و اهالی قلم و کتاب در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌‌شود.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این مراسم یکشنبه 21 آذر ماه جاری در تالار امیرالمومنین مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) برگزار می‌شود.
در این گردهمایی همچنین در راستای انتشار مجلد دوازدهم فهرست واره کتاب‌های فارسی با حضور پژوهشگران و استادان، درباره کوشش‌ های کتابشناسانه استاد احمد منزوی ایراد سخن خواهد شد.
استاد احمد منزوی متولد 1304 در شهر سامرا و فهرست‌نویس و محقق در حوزه علوم اسلامی بود.
وی پسر دوم حاج شیخ آقا بزرگ تهرانی، دانشمند و عالم شیعی و مؤلف کتاب الذریعة الی تصانیف الشیعه بود.
این نویسنده و کتابشناس بابت نگارش فهرست نسخه‌های خطی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی در دو جلد برندۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1385 شد.
وی مدت 16 سال در پاکستان زندگی می‌کرد و حاصل کارش در پاکستان، نگارش و چاپ چهار مجلد فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه گنج‌بخش بود که تنها نسخه‌های فارسی را در بر می‌گرفت.
از دیگر کارهای وی در این دوره، می‌توان از نگارش و چاپ سعدی بر مبنای نسخه‌های خطی پاکستان به‌مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد سعدی، نگارش و چاپ 14 مجلد فهرست مشترک نسخه‌های خطی فارسی پاکستان و پایه‌گذاری نگارش فهرستواره کتاب‌های فارسی، نام برد.
زنده یاد منزوی در سال 1369 پس از بازگشت به ایران، مدتی سرپرست بخش کتاب‌شناسی و فهرست‌نگاری مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی بود.

** ششمین جلسه مجمع ایثار و رسانه برگزار می شود
ششمین جلسه مجمع ایثار و رسانه روز یکشنبه بیست و یکم آذر ماه در سالن جلسات حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
به گزارش از خانه ایثار، در این جلسه که با هدف ارائه گزارشی از روند اقدامات نشان و جایزه ایثار و رسانه و نیز تصمیم‌گیری در خصوص نحوه برگزاری این مراسم برگزار می‌شود، دبیر نشان، گزارشی از فعالیت‌های اجرایی این دوره تاکنون ارائه خواهد کرد.
در ادامه اعضای مجمع در خصوص نحوه برگزاری مراسم تصمیمات نهایی را خواهند گرفت.
بر اساس این گزارش، در این جلسه سعید الفتی مشاور وزیر در امور ایثارگران و رئیس شورای سیاست‌گذاری و اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین نشان و جایزه ایثار و رسانه دبیر و تشکل‌های مطبوعاتی عضو مجمع حضور خواهند یافت.
نخستین نشان و جایزه ایثار و رسانه با شعار «ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشد یافته» بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.
فراهنگ*1880*1355*1027*دریافت کننده: علی اکبر قزوینیان*انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1073 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب