چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 11:36

سه اثر پارلمانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

این سه اثر پارلمانی که اخیراً از سوی کتابخانه‌ی مجلس منتشر شده است در همایش «یکصد و دهمین سال خدمات علمی و فرهنگی کتابخانه مجلس»،‌ روز دوشنبه، 22 آذر 1395،‌ ساعت 14 الی 16 در ساختمان مشروطه واقع در میدان بهارستان رونمایی خواهد شد.

معرفی این آثار

  • وکالت ایرانی

منعکس‌کننده‌ی نحوه‌ی ‌ایفای تکالیف و مسئولیت‌های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی – جناب آقای دکتر حسن سبحانی – است. ایشان نماینده‌ی مردم دامغان در ادوار 5 و 6 و 7 مجلس شورای اسلامی بوده است.

در این اثر، بخش‌هایی از تاریخ مجلس شورای اسلامی در برهه‌هایی از فعالیت‌های این محفل قانونگذاری روایت و به چگونگی فعالیت و مشارکت ایشان در قانونگذاری، نظارت بر امور کشور از طریق تحقیق و تفحص، سؤال از وزیران و ارائه تذکرات پرداخته شده است.

این کتاب، تصویری واقعی از همه آن چیزی است که طی 4383 روز بر یک نماینده‌ی مستقل مجلس گذشته است و می‌تواند با کسب اطمینان از صحت آن، مورد ارجاع و استناد واقع شود. مطالبی که در این کتاب آمده حاوی دیدگاه‌ها، مذاکرات جلسه‌ی علنی، اقدامات، موانع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و....، رویکردها، اظهارنظرها، مراجعات، ملاقات‌ها، مکتوبات و .... در طول سه دوره‌ی نمایندگی مجلس است.

  • اسناد فرقه دموکرات آذربایجان به روایتی دیگر

 که مربوط به اسناد غائله فرقه دموکرات آذربایجان است، از حدود 1000 برگ سند موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی، برگزیده و بازخوانی شده است و اطلاعات بسیار مهمی را از فعالیت‌های مختلف این فرقه به دست می‌دهد.

  • رجال و مقامات نظام تقنینی جمهوری اسلامی ایران

در این کتاب روند انتخابات، رویدادهای مهم، برخی از مصوبات و تاریخ افتتاح و اختتام ده دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک بیان شده است. اسامی نمایندگان هر دوره بر اساس حوزه انتخابیه به ترتیب حروف الفبا تنظیم و اسامی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در هر دوره به ترتیب اجلاسیه‌های اول تا چهارم، در آخر هر دوره ذکر شده است. برای دسترسی آسان‌تر خوانندگان و پژوهشگران، اسامی و تصاویر 1809 نفر از نمایندگان ده دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به نام خانوادگی با ترتیب الفبایی تنظیم و در آخر کتاب درج شده است. با توجه به این‌که مدت عضویت اعضای شورای نگهبان،‌ شش سال است، هر شش سال یک دوره محاسبه و اسامی اعضا و هیئت‌رئیسه هر دوره به تفکیک ذکر شده است. برای سهولت دسترسی، اسامی و تصاویر فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان (43 نفر) به ترتیب حروف الفبا در آخر کتاب آمده است.

vekalatttttttttt

asnaddd

ferqeh

اطلاعات تکميلي

خواندن 729 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب