چهارشنبه, 17 آذر 1395 ساعت 11:36

سه اثر پارلمانی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

این سه اثر پارلمانی که اخیراً از سوی کتابخانه‌ی مجلس منتشر شده است در همایش «یکصد و دهمین سال خدمات علمی و فرهنگی کتابخانه مجلس»،‌ روز دوشنبه، 22 آذر 1395،‌ ساعت 14 الی 16 در ساختمان مشروطه واقع در میدان بهارستان رونمایی خواهد شد.

معرفی این آثار

  • وکالت ایرانی

منعکس‌کننده‌ی نحوه‌ی ‌ایفای تکالیف و مسئولیت‌های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی – جناب آقای دکتر حسن سبحانی – است. ایشان نماینده‌ی مردم دامغان در ادوار 5 و 6 و 7 مجلس شورای اسلامی بوده است.

در این اثر، بخش‌هایی از تاریخ مجلس شورای اسلامی در برهه‌هایی از فعالیت‌های این محفل قانونگذاری روایت و به چگونگی فعالیت و مشارکت ایشان در قانونگذاری، نظارت بر امور کشور از طریق تحقیق و تفحص، سؤال از وزیران و ارائه تذکرات پرداخته شده است.

این کتاب، تصویری واقعی از همه آن چیزی است که طی 4383 روز بر یک نماینده‌ی مستقل مجلس گذشته است و می‌تواند با کسب اطمینان از صحت آن، مورد ارجاع و استناد واقع شود. مطالبی که در این کتاب آمده حاوی دیدگاه‌ها، مذاکرات جلسه‌ی علنی، اقدامات، موانع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و....، رویکردها، اظهارنظرها، مراجعات، ملاقات‌ها، مکتوبات و .... در طول سه دوره‌ی نمایندگی مجلس است.

  • اسناد فرقه دموکرات آذربایجان به روایتی دیگر

 که مربوط به اسناد غائله فرقه دموکرات آذربایجان است، از حدود 1000 برگ سند موجود در کتابخانه مجلس شورای اسلامی، برگزیده و بازخوانی شده است و اطلاعات بسیار مهمی را از فعالیت‌های مختلف این فرقه به دست می‌دهد.

  • رجال و مقامات نظام تقنینی جمهوری اسلامی ایران

در این کتاب روند انتخابات، رویدادهای مهم، برخی از مصوبات و تاریخ افتتاح و اختتام ده دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک بیان شده است. اسامی نمایندگان هر دوره بر اساس حوزه انتخابیه به ترتیب حروف الفبا تنظیم و اسامی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در هر دوره به ترتیب اجلاسیه‌های اول تا چهارم، در آخر هر دوره ذکر شده است. برای دسترسی آسان‌تر خوانندگان و پژوهشگران، اسامی و تصاویر 1809 نفر از نمایندگان ده دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به نام خانوادگی با ترتیب الفبایی تنظیم و در آخر کتاب درج شده است. با توجه به این‌که مدت عضویت اعضای شورای نگهبان،‌ شش سال است، هر شش سال یک دوره محاسبه و اسامی اعضا و هیئت‌رئیسه هر دوره به تفکیک ذکر شده است. برای سهولت دسترسی، اسامی و تصاویر فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان (43 نفر) به ترتیب حروف الفبا در آخر کتاب آمده است.

vekalatttttttttt

asnaddd

ferqeh

اطلاعات تکميلي

خواندن 732 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار