سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 18:28

ناشران با تولید ایده و فکر در توسعه کشور نقش دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران کفت: ناشران یکی از محورهای مهم حوزه فرهنگ در تولید ایده و فکر هستند و در روند توسعه کشور نقش بسزایی دارند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا سالکی عصر سه شنبه در کارگاه بازاریابی نشر کتاب که درحاشیه نهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک برگزار شد افزود: ناشران باید نیازهای فکری جامعه را به صورت علمی و کارشناسی مورد بررسی قرار دهند و با انتشار آثار فاخر در راستای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه گام بردارند.
وی بیان کرد: قیمت گذاری، طراحی و راهبرد، نظام توزیع، محتوا، طرح روی جلد، گرافیک و ترویج اطلاع رسانی از مسائل مهمی است که ناشران باید در انتشارات خود به آنها توجه داشته باشند.
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران کتابفروشان تهران اظهار کرد: ناشران باید از طریق پرسشنامه و یا تحقیقات میدانی نیازهای جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان را مورد ارزیابی قرار داده و انتشارات خود را بر این اساس برنامه ریزی کنند چرا که این مهم ضمن تامین نیازهای جامعه سود سرشاری را نیز نصیب ناشران می کند.
وی بیان کرد: اگر ناشران به دنبال تغییری در حوزه نشر و کتاب هستند باید به خودشان متکی باشند و در بازار سازی و ایجاد و تغییر عادات و سلیقه مخاطبان کارجدی را شروع کنند.
سالکی با بیان اینکه ناشران تولیدی دارند و کالای تولید می‌کنند، عنوان کرد: کتاب کالای فرهنگی و درونی است و این وظیفه ناشر است که موتور مطالعه مخاطبان را روشن کند و انگیزه لازم را از راه های مختلف به وجود بیاورد و در کل نوعی بازار سازی را ایجاد کند.
نهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از 13 آذرماه جاری آغاز به کار کرده که تا 18 ماه جاری نیز ادامه دارد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*

اطلاعات تکميلي

خواندن 1001 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار