چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 17:20

قاضی عسکر:با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه درشرایط کنونی باید ازدرگیری داخلی بپرهیزیم ، تصریح کرد: همه باید دنبال رهبری حرکت و گوش به فرمان ایشان باشیم تا از این مرحله عبور کنیم.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکردرجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج زیارت با تبریک اعیاد پیش رو و فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) درباره اهمیت وحدت و آثار آن درجامعه اسلامی سخن گفت.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه به ابتکار امام (ره) از 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، اظهار داشت: این ایده و فکر بسیار زیبا و جالبی بود که فاصله یک هفته ای ولادت با سعادت پیامبراسلام (ص) به قول اهل سنت و اهل تشیع به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد تا در پرتو آن جهان اسلام درموضوع وحدت تمرکز بیشتری داشته باشد و برای نزدیک شدن دل های این دو به یکدیگرتلاش شود.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه درطول سالیان گذشته هفته وحدت نقش خود را پیدا کرد، افزود: متاسفانه درسال های اخیردرحرکت هایی که استعمارگران بین المللی منشاء آن بودند و برخی کشورهای منطقه نیزعامل دست آنها شده و به سراغ موارد اختلافی بین شیعه و سنی رفتند و با استفاده از ابزار روز مطالبی را که در کتاب ها نسبت به مقدسات یکدیگر وجود داشت، برجسته کردند و یا برخی اظهارنظرهای ناپخته و بعضا هم بسیارخطرناک را در جوامع عمومی مطرح نمودند که موجب شد دشمن با دامن زدن به این اختلافات همان ایده انگیسی اختلاف بیانداز و حکومت کن را عملی کند.
وی با اشاره به اینکه جهان اسلام درشرایط بدی قراردارد منشاء کشتارها و ویرانی ها در کشورهای اسلامی را دردامن زدن به اختلافات میان مسلمانان دانست واضافه کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده است که دیگر کسی نمی تواند این فتنه را در کوتاه مدت از بین ببرد و باید آتش این فتنه خاموش شود تا آرامش به جهان اسلام بازگردد .
وی با تاکید براینکه امام راحل (رض)، رهبرمعظم انقلاب و مراجع تقلید همواره برپرهیزاز دامن نزدن به توطئه اختلاف افکنی ولزوم احترام به مقدسات یکدیگر تاکید داشته و دارند، اظهار داشت: دراین موضوع بحث غیر مسلمانان هم مطرح است چرا که درجهان کنونی اطلاعات لحظه ای منتقل می شود و کوچکترین حرف و موضع گیری نادرست علیه مذاهب و ادیان موجود جهان ، موجب می شود دشمنی ها توسعه یابد و نتیجه اش هم جنگ و خونریزی است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به راه اندازی موج اسلام هراسی در دنیا ادامه داد: در گوشه و کنار جهان هرکجا یک انفجار اتفاق افتاد گفتند کار مسلمانان است و ازاین طریق دشمنی را گسترش دادند که امروز آثارآن را می بینیم بطوری که حتی ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نیز در نطق های انتخاباتی خود ازاخراج مسلمانان ازاین کشورسخن گفت.
وی با تاکید براینکه درچنین شرایطی مراقبت لازم است، درخصوص احتمال دامن زدن به اختلافات توسط دشمن درچند روزآینده هشدار داد و گفت: حرکت هایی که در گذشته در نهم ربیع الاول و امثال آن اتفاق می افتاده ، زمینه را برای توسعه دشمنی ها و در فشار قرار گرفتن هرچه بیشتر پیروان اهل بیت فراهم می کند و وحدت را از جامعه اسلامی ریشه کن خواهد کرد لذا باید بسیارمراقبت کرد، این گونه کارها ثواب که ندارد جز گناه و آن هم گناه عظیم اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی نتیجه دیگری نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ماه های اخیر از زبان برخی مسئولان حرفهایی ضد یکدیگر نقل شده که به وحدت جامعه و اعتماد مردم نسبت به نظام آسیب وارد کرده است، اظهارداشت: وقتی افراد همدیگر را به مسائلی متهم می کنند که چه بسا بسیاری نیزواقعیت نداشته است جز خدشه دار کردن اعتماد عمومی نتیجه دیگری ندارد.
وی تاکید کرد: مهم ترین سرمایه ما اعتماد عمومی است که اگر خدای ناکرده از بین برود و مردم را در صحنه نداشته باشیم آنگاه امکان وقوع همه چیز وجود دارد.
وی با بیان آیه 46 سوره انفال تصریح کرد: نتیجه نزاع و درگیری، فشل شدن و آبروریزی است آن هم اگر از زبان مسئولان نظام و یا کسانی که در جایی مسئولیت دارند این حرف ها شنیده شود.
نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت خطاب به این افراد گفت: مگرما درکشور قانون نداریم و رهبری معظم به عنوان فصل الخطاب بین ما مطرح نیستند؟ پس چه معنا دارد که این مطالب را رسانه ای کنیم؟ شبکه های مجازی کاری به حقیقت ندارند وقتی که مساله ای مطرح شد آن قدر دشمن از آن سوء استفاده می کند که دیگربه این راحتی ها امکان حل وفصل و زدودن آثار آن از اذهان عمومی وجود ندارد.
وی افزود: با وجود این همه کانال ها و سایت ها چه کسی می تواند آنها را کنترل کرده و یا به آنها پاسخ دهد؟ برفرض پاسخ هم داده شود آنها منعکس نخواهند کرد. همین مطالب مورد استناد شبکه های تلویزیونی ضد انقلاب قرار می گیرد و از زبان مسئولان کشور مطالبشان راعلیه نظام مطرح می کنند و این خطر بزرگی است.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه درروایات برپرهیزازاینگونه کارها توصیه شده است، اضافه کرد: درروایتی نقل شده است که ' اخْتَلَفوا فَهَلَکوا ' اقوام گذشته با هم اختلاف پیدا کردند ونابود شدند، قرآن هم مکرراین مسئله را متذکرشده است لذا باید یک زمانی این مسئله حل وفصل شده ، خاتمه پیدا کند.
وی تاکید کرد: این که هر روز ذهن مردم را به خاطراین مسائل آشفته می کنند کار بسیار خطرناکی است و نباید اجازه دهیم اعتماد مردم به نظام سلب شود، کسی که می خواهد در جایی مدیریت کند و ریاست داشته باشد ابتدایی ترین ابزارش سعه صدر و تحمل است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه از آیه 'فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ' (به بندگان من بشارت ده، همان کسانی که به سخنان گوش فراداده وبهترین را انتخاب و پیروی می کنند) معلوم می شود که می توان درجامعه اسلامی مطالب را نه برای دامن زدن به اختلافات بلکه برای بیان مسائل مورد نیاز مردم مطرح کرد، افزود: انسان باید تحمل داشته باشد و با یک انتقاد نرنجد و با بروزیک مشکل هم از صحنه خارج نشود و این نوع مدیریت کارهر کسی نیست.
وی با اشاره به تکیه رهبرمعظم انقلاب برروی فضای مجازی و تشکیل شورایی به ریاست رئیس جمهوردراین حوزه اظهارداشت: امروزشرایط با گذشته بسیارمتفاوت است و رهبری این خطر را احساس کرده اند که فضای مجازی دربحث جنگ نرم نقش اساسی ایفا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه دشمن با استفاده ازجنگ نرم توانسته است در برخی کشورها کودتا راه بیاندازد، گفت: این صحنه ها را باید مدیریت کرد و در کارها سعه صدر داشت و روش ائمه و پیامبر را الگو قرارداد.
وی با تاکید براینکه درشرایط کنونی با وجود این همه دشمن باید ازدرگیری میان خود بپرهیزیم، اضافه کرد: درشرایطی که آمریکا برای ما خط و نشان می کشد وتهدید می کند هرچند که این حرف ها یاوه گویی است وهیچ غلطی نمی تواند بکند، آیا عقل اقتضا نمی کند که اختلافات را درداخل خود کنار بگذاریم؟.
نماینده ولی فقیه تصریح کرد: درحق این مردمی که درهرعرصه ای با فرمان رهبری با ایثار و فداکاری و با همه جان و دل حاضر بوده و هستند نباید ظلم شود و کارهایی صورت گیرد که خدای ناکرده کام شان تلخ شود.
وی با اشاره به اینکه تریبون های عمومی جای تشنج و تسویه حساب های شخصی نیست ، تاکید کرد: اگر فضا را آرام نگاه داریم و با هم متحد باشیم دشمنان هیچ کاری نمی توانند علیه نظام ما انجام دهند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از رهبری هوشیار و آگاه برخوردار است و همه باید دنبال رهبری حرکت و گوش به فرمان ایشان باشیم تا ان شاءالله از این مرحله عبور کنیم و به فضل خدا راه برای ترقی کشور بیش از پیش فراهم شود.
اجتمام ** 3377** 1569
تنظیم کننده: سمانه زین العابدین * انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1104 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب