سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 16:09

امام جمعه شمیرانات: مراکز مذهبی به مراکز کتابخوانی تبدیل شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
امام جمعه شمیرانات با تاکید بر تبدیل مراکز مذهبی به مراکز کتابخوانی گفت: در صورت پر شدن کتابخانه ها دادگاه ها خالی خواهند شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، حجت الاسلام سعید لواسانی در مراسم بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای لواسانات اظهار داشت: حق این است که دینی که معجزه اش کتاب است، مردمش هم کتابخوان باشند،‌ در صورتی که ما بتوانیم مواردی که ناهنجار است را از یک نفر بگیریم.
وی ادامه داد: کتاب ارزشمند است از این رو باید نسبت به این امر و ارزش اهتمام ورزیم.
امام جمعه شمیرانات، ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و ایجاد کتابخانه های جدید را امری مهم دانست و گفت: باید کاری کرد تا نوجوانان ما وارد این محیط ها شوند، باید در مترو، تاکسی و مسافرت کتاب بخوانیم و فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم.
وی اضافه کرد:‌ مراکز مذهبی ما باید مراکز کتابخوانی باشند باید کمک کرد تا نونهالان و میانسال های ما اهل کتاب و کتابخوانی شوند، بسیاری از جوانان ما به شبکه های مجازی معتاد هستند، کاش آنها به کتاب معتاد می شدند.
فرماندار شمیرانات نیز در این آیین گفت: مردم فرهیخته لواسانات افرادی دین باور و با ادب هستند و در شان آنهاست که اقدامات فرهنگی برای آنها انجام شود.
عزت الله خان محمدی ادامه داد: در بحث نهضت کتابخوانی مقام معظم رهبری از شخصیت های کم نظیری است که بیشترین اهتمام را در امر کتابخوانی دارند.
وی توجه جدی به تکریم افراد اندیشمند، اهل قلم و شعر در شهرستان را امری ضروری دانست و گفت: از این شهرستان بومی شروع کنیم و نسبت به معرفی و قدردانی اندیشمندان، اهالی شعر و قلم برنامه ریزی کنیم،‌ در همین راستا در انجمن شهرستان مصوب کرده ایم برنامه ای با مناطق 4 گانه، هماهنگ کنیم که بنر و عکس نویسندگان را در سطح شهر چاپ و در میادین، مساجد و مصلای نماز جمعه نصب شود.

** علی نیکنام مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان تهران نیز گفت: کتابخانه لواسان از سال 1370 تاسیس شده و تاکنون تعمیرات جدی در این کتابخانه انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان شمیرانات 8 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که با توجه به جمعیت بین 400 تا 500 هزار نفر شهرستان جوابگوی نیازها در شهرستان نیست، افزود: از 52 روستا در شهرستان فقط سه روستا دارای کتابخانه هستندکه جا دارد برای بقیه روستاها فکری شود.
نیکنام ادامه داد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران تمام تلاش خود را جهت محقق شدن مصوبات انجمن می کند و در راستای خدمت رسانی به مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
در ادامه سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این آیین گفت: جای بسی خوشحالی است که استمرار این فعالیتها و بازگشایی کتابخانه ها فقط مختص به گرامیداشت روز کتاب، کتابخوان و کتابدار نبوده و این امر نشان دهنده اهمیت دادن مسئولان و دست اندرکاران به کتاب و کتابخوانی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از نشانه های توسعه یافتگی یک جامعه است، باید در این زمینه به عزیزانمان یاد دهیم که از کتاب دور نشوند و همیشه با کتاب دوست باشند تا بتوانیم سرانه کتاب و کتابخوانی را به سطح کشورهای توسعه یافته برسانیم.
وی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش فرهنگ به ویژه حوزه کتاب خوانی را امری ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به جمعیت500 هزار نفری این شهرستان امیدواریم توجه خاصی به مسائل فرهنگی شود که این خود می تواند خیلی از معضلات و مشکلات اجتماعی را حل کند.
ذوالقدر اظهار امیدواری کرد تا با نظارت مستمر؛ کتابخانه های برتر را به عموم مردم معرفی و کتابداران را در جهت پیشرفت و تلاش تشویق کرد.
در پایان این مراسم مسئولین در جشن امضاء یادبود کتابخانه شرکت کردند و با نگارش یادداشتی از خود؛ مطالب ارزنده ای را به یادگار گذاشتند.
این کتابخانه با داشتن بخش‌های مرجع، کودک، سالن مطالعه و... در شهرستان شمیرانات، ، آماده خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان است.
بر اساس این گزارش، با اتمام عملیات تعمیر و نوسازی،‌ کتابخانه عمومی شهدای لواسانات در شهرستان شمیرانات، عصر روز دوشنبه (15 آذر)برای خدمت رسانی به عموم مردم بازگشایی شد.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1054 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار