سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 15:48

برای برپایی نمایشگاه کتاب در کاشان آمادگی داریم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه کتاب در شهر کاشان با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی با مسئولان شهرستان کاشان دیدار و درباره موضوعات فرهنگی با آنها گفت‌ و ‌گو کرد.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی کاشان گفت: مفاخر و بزرگان بسیاری در کاشان حضور داشته و دارند و از این نظر این شهر ظرفیت‌های بسیاری دارد، یکی از این ظرفیت‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی است.
صالحی افزود: کاشان از نظر تاریخی سابقه درخشانی دارد و در حوزه‎های دینی، علمی، هنری و دیگر شاخه‌های تمدنی دارای شناسنامه است که در طول تاریخ تداوم داشته است هرچند این ظرفیت‌های تاریخی به یک ظرفیت عینی و جاری تبدیل شده و مدیران فرهنگی آن نیز دغدغه فرهنگی دارند.
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های کاشان سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی است که به صورت یک عادت اجتماعی درآمده، با توجه به هم‌افزایی و همدلی مسئولان و دغدغه فرهنگی آن‌ها شرایط مناسبی برای اتفاقات خوب فرهنگی در این شهر وجود دارد.
وی با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر نیشابور گفت: از زمان حضور در معاونت امور فرهنگی همواره عنوان کرده‌ام که تهران ایران نیست و استان‌ها هم صرفا به مراکز استان ‌ها محدود نمی‌شوند.
به گفته وی، با توجه به حضور پررنگ مسئولان شهر نیشابور، نمایشگاه کتاب در این شهر به خوبی برگزار شد و تقریبا تمام مردم نیشابور در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.
صالحی تصریح کرد: با توجه به این تجربه، معاونت امور فرهنگی با همکاری موسسه نمایشگاه ‌های فرهنگی این آمادگی را دارد که در این شهر نمایشگاه کتاب با حضور حداکثری ناشران برگزار کند.
وی ادامه داد: باید تلاش شود در ایام برگزاری نمایشگاه با دعوت از نویسندگان و چهره‌های فرهنگی به پربار شدن این نمایشگاه کمک کنیم.

** وجود حدود یکهزار هنرمند در کاشان
در ادامه این جلسه نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیار تمدن سیلک سرزمین تاریخی است و ظرفیت‌های بسیاری دارد، در حال حاضر ٢٠ دانشگاه و مدرسه علمی در کاشان و حدود یکهزار هنرمند در این شهر در عرصه‌های هنری فعالیت دارند.
سید جواد ساداتی نژاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این شهر بر خلاف دیگر شهرهای ایران که در میان آنها سابقه ٢٠٠ ساله پایتخت بودن وجود دارد، این است که کاشان شهر مردم است و با سرمایه‌گذاری‌های مردمی به حیات خود ادامه داده است.
وی تصریح کرد: یکهزار و ٨٦٠ کارخانه و مراکز صنعتی در این شهر فعالیت دارندکه همه توسط مردم اداره می‌شوند و همگرایی بالایی در میان مدیران این شهر وجود دارد.
نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: فعالیت‌های دیگری نیز در مجموعه شهرداری و نهاد کتابخانه‌های این شهر انجام می‌شود که در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان نیز با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی این شهر گفت: کاشان در حوزه تاریخ، هنر و فرهنگ این کشور نه تنها در داخل ایران بلکه در عرصه بین‌الملل نیز مطرح است.
حمیدرضا مومنیان ادامه داد: بارزترین نمونه آن در فرش کاشان مطرح است که ترکیبی از هنر، فلسفه و نگارگری است. این شهر سابقه طولانی در آموزش دارد و امسال یکصدمین سالگرد آموزش رسمی در کاشان جشن گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در کاشان گفت: در حال حاضر ١٣٣ باشگاه کتابخوانی در استان فعالیت دارند و در ٥ مدرسه شهر کاشان «صبحگاه کتاب» برگزار می‌شود. در این برنامه مسئولان و هنرمندان شهر کاشان به ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب می‌پردازند.
به گفته وی، در آینده نزدیک «یکشنبه‌های طلایی» که فرصت مطالعاتی برای مدیران است در شهر کاشان آغاز خواهد شد.
مومنیان، با اشاره به میزان همگرایی در میان مدیران شهری کاشان گفت: همدلی خوبی در میان مدیران شهری وجود دارد و امیدوارم این همگرایی بتواند منجر به اقدامات مهم در این شهر شود.
در ادامه این جلسه مسئولان شهرستان کاشان درباره موضوعات و مسائل فرهنگی این شهر به گفت‌و‌گو پرداختند و پیشنهادات خود را عنوان کردند.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1002 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار