چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 15:44

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی: تشیع جریان فیلترشکن سایت انبیا واولیاست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تهران – ایرنا – حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی معتقد است انقلاب اسلامی و شیعه آمده تا فیلترها و تصویرهای غلطی که از انبیا به مردم دنیا داده شده است را بدون تحریف به بشریت ارایه کند و این همان نبا عظیم است.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نویسنده کتاب اومانیزم پنهان و ادوار اربعه در جمع کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: یکی از مصادیق خبر بزرگ و نبا عظیم، قیامت و آخرت است و مصداق دیگر آن جریان ولایت است که در قله آن امیرالمومنین (ع) قرار دارد.
حجت الاسلام قائم مقامی افزود: وقتی از فقها و علمای واقعی پرسیده اند که آیا می شود قرآن را همانطور که خداوند نازل کرده، فهمید؟ گفته اند: بله .
وی تصریح کرد: پاسخ دقیق به این سوال، دو مرحله دارد که مرحله اول هنگام نزول وحی کاملا زلال است مثل زمان پیامبر خاتم(ص) که هنوز کسی فرصت تفسیر رای آن را پیدا نکرده است اما بعد رحلت پیامبر اکرم (ص) باز می شود وحی را زلال و بدون آمیختگی به رای و تفسیر مردم، فهمید؟
نویسنده تحریر التحریر تبیین کرد: در هردو دنیای قدیم گفته اند امکان ندارد؛ چون باران در ابتدا زلال است و وقتی به زمین می رسد با آلودگی های زمین آمیخته شده است.
وی اضافه کرد: در دنیای مدرن هم بحث های زیادی بود و هست مبنی بر اینکه این دین و شریعت با تفاسیر زمینی و آرای زمینی آمیخته شده است.
قائم مقامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی اما این خبر و نبا عظیم را به بشر می دهد که ولایت فقیه ادامه همان جریان زلال وحی است و می شود دین را همانگونه زلال از طریق ولایت فقیه دریافت کرد.
وی ادامه داد: حرف تازه انقلاب اسلامی چیست؟ غربی ها که قرن ها درباره دین و عقل و خدا سخن ها شنیده و در این باره بحث های فراوان کرده اند. پس حرف تازه ما کجا است؟
مدرس خارج فقه اصول و استاد فلسفه غرب گفت: حرف جدید انقلاب اسلامی یک بحث نیست یک شیوه است. شیوه ای که می گوید نباید انبیا را آنگونه که تا کنون تفسیر می شد بلکه آنطور که واقعیت دارند بشناسید و می گوید زیباترین واقعه جهان ما این است عصری برسد که مخاطب کلام خداوند را که همان نبا عظیم است آنطور که هست و نه آنطور که خودش می خواهد، بشناسد.
قائم مقامی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین نشان می دهد در چند روز ایام اربعین چگونه 25 تا 30 میلیون نفر جمعیت از هر مرام، مسلک و ملیتی به خوبی کنار هم جمع می شوند و بدون فیلتر و حجاب طاغوتی همزیستی معنوی و انسانی دارند . درمقابل اما عربستان سه میلیون زائر حج را نمی تواند با روش و نگاه طاغوتی اش، مدیریت کند.
فراهنگ**3079** 1823خبرنگار: علی اسدی** انتشاردهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1215 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب