چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 15:04

احتمال حضور وزیرارشاد پس از 6دوره درجشنواره تئاتر کودک و نوجوان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه از آخرین حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره شش سال می گذرد گفت: از سید رضا صالحی امیری برای حضور در این دوره دعوت کرده ایم و امیدواریم بپذیرند.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا شهرام کرمی در نشست رسانه ای بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: در شش دوره گذشته هیچ وزیری در این جشنواره شرکت نکرده است، حضور وزیر در جشنواره موجب دلگرمی هنرمندان و رونق آن شود.
وی با بیان اینکه تلاش کرده ام تا جشنواره در هر دوره گامی به جلو بردارد زیرا هدف ما تنها برگزاری یک دوره از جشنواره نیست تصریح کرد: تخصصی شدن جشنواره در سالهای اخیر و استقلال آن نشان از نتیجه این تلاش ها بوده است.
وی با اشاره به 12 سالن در استان همدان، با حضور 50 گروه نمایشی و 160 اجرا، تاکید کرد: جشنواره امسال در 10 بخش مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، بخش دانش آموزی، کارگاه های آموزشی و بخش ویژه صد سالگی تئاتر کودک برگزار می شود.
پنج دوره گذشته جشنواره در استان همدان برگزار شده و برای پنج سال دیگر نیز این میزبانی تمدید شده است.
به گفته وی آثاری از کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، اسپانیا و کره جنوبی در این دوره از جشنواره حضور دارند.
کرمی همچنین داورهای بخش های مختلف را معرفی کرد و گفت: لیلی رشیدی، اردشیر صالح پور و نیکولاس مالمکارونای سوئدی داوران بخش نوجوان، هنگامه مفید، بهرام شاه محمدلو و سالواتور ترملچرایتالیایی داوران بخش مسابقه کودک و رضا فیاضی، افسانه زمانی و مجید قناد داوران تئاتر خردسال هستند.
وی همچنین کریم اکبری مبارکه، منوچهر اکبرلو و احمد بیگلریان را داوران بخش تئاتر خیابانی معرفی کرد.
دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از برپایی کارگاه با حضور هنرمندانی همچون محمد عاقبتی، فایزه فیض، حمیدرضا نعیمی، لاله مالمیر، جمال میرجعفری، مژگان وثوقی در کنار دو استاد فرانسوی خبر داد.
وی همچنین در خصوص بخش های جنبی جشنواره نیز تصریح کرد: نمایشگاه عکس و پوستر در گالری بوعلی همدان، نمایشگاه تئاتر با اشیا با آثار فائزه فیض، نمایشنامه خوانی با تمرکز بر آثار جبار باغچه بان و نشست های شبانه هنرمندان داخلی و خارجی نیز برگزار می شود.
انتشار و رونمایی شش کتاب و برگزاری سمینار صد سالگی تاتر کودک ونوجوان در ایران نیز از دیگر برنامه های جشنواره تاتر کودک و نوجوان همدان است.
همچنین فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نام جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با این استان گره خورده است، گفت: برگزاری این جشنواره ها استان در توسعه تئاتر کشور موثر است که بر همین اساس در دوره های اخیر شاهد ارتقای کمی و کیفی جشنواره بودیم.
وی با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره دارای 10 بخش است تاکید کرد: استقبال گسترده ای توسط مردم داشتیم که سال گذشته دغدغه پاسخگویی به آن وجود داشت و امسال در راستای عدالت فرهنگی دولت تدبیر و امید، تلاش برای برگزاری جشنواره در سراسر استان همدان شد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در همدان یک مطالبه عمومی است و نمی توان آن را برگزار نکرد اظهار کرد: تفاهم نامه ای با معاونت هنری مبنی بر تمدید پنج دوره جشنواره در استان همدان داریم و بر همین اساس باید به توسعه زیرساخت ها توجه کنیم.
وی افزود: برگزاری جشنواره باعث رشد زیرساخت های فرهنگی شده اما کافی نیست که امیدواریم با برخورداری از حمایت های مالی، شاهد گسترش سالن های تئاتر در دیگر شهرهای استان باشیم.
بیست و سومین جشنواره تاتر کودک و نوجوان در همدان ساعت 18 روز 22 آذر با افتتاحیه مردمی کار خود را آغاز می کند و صبح روز شنبه 27 آذر به کار خود پایان می دهد.
در این جشنواره نکوداشتی برای رضا فیاضی برگزار می شود.
فراهنگ**7561** 1823خبرنگار: سارا کریمیان* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1031 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب