سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 14:48

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا:تمدید تحریم های ایران نقض برجام است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با صدور بیانیه ای اعلام کردند: تمدید تحریم های ایران نقض آشکار برجام و محکوم است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا که یک نسخه آن برای این دفتر ارسال شده آمده است:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِّنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ وَالْکُفَّارَ أَوْلِیَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ
( ای کسانی که ایمان آورده‌اید! افرادی که آیین شما را به باد استهزاء و بازی می‌گیرند -از اهل کتاب و مشرکان- ولیّ خود انتخاب نکنید؛ و از خدا بپرهیزید اگر ایمان دارید) سوره مبارکه المائدة آیه 57
١٦ آذر ١٣٣٢، روزی تاثیر گذار در جنبش دانشجویی در عرصه های سیاسی- اجتماعی معاصر است. روزی که ٣ تن از دانشجویان برای آزادی خواهی و استقلال طلبی در خون خود غلطیدند و نهیب استکبار ستیزی را مقابل مستکبرین و عوامل خود کامه آن زمان سر دادند. مبارزه ای که تا امروز در محیط علمی دانشگاه چه در داخل و چه در خارج ازکشور بعنوان رنگین ترین بهای ضد استکباری و استبدادی جریان دانشجویی است. اساس جنبش دانشجویی تلاشی است برای فائق آمدن برفضای تک قطبی، عدالت خواهی و استکبار ستیزی که ثمره آن توسعه و پیشرفت کشور است.
امروز در سالگرد شهادت این ٣ تن که به نام روز دانشجو رقم خورده است، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، با تکیه بر مشی استکبار ستیزانه و آرمان گرایانه، نکاتی را به دانشجویان و دانشگاهیان، دولتمردان و ملت عزیز یادآور می شود؛

١ - بدعهدی آمریکا دربرجام فرصتی است برای نشان دادن چهره غیر قابل اعتماد شیطان بزرگ به مردم و به ویژه نسل جوان کشور. بد عهدی امروز آمریکا و تبعات اقتصادی آن بر آحاد ملت، هزینه ای است بس گران که چه بسا توجه بیشتر در زمان مذاکرات می توانست از آثار زیانبار آن بکاهد. تمدید تحریم های 10 ساله توسط امریکا نقض آشکار برجام است. اگر چه این بد عهدی از ابتدای توافق برجام نیز مانع از به نتیجه رسیدن هدف اصلی مذکرات در رفع تحریم های یکجانبه و چند جانبه بوده است. اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، ضمن محکوم کردن این بدعهدی ها، از مسئولین سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار دارد پاسخی در خور، حکیمانه، عزت مدار و البته صریح و قاطع در راستای حفظ و صیانت از منافع ملی کشور داده و همچنین با بکارگیری شایسته طرق دیپلماتیک و حقوقی علاوه بر جبران خسارات وارده ناشی از نقض تعهدات بین المللی در قبال ایران، دولت امریکا را نسبت به اعمال یکجانبه خلاف اصول حقوق بین الملل مسولیت پذیر و پاسخگو نمایند.

٢- روز دانشجو روز آرمان خواهی و آزادی طلبی جوانان این مرز و بوم است که در اعتراض به سیاست های استکبار امریکا و انگلیس، با سینه های سپر شده در مقابل گلوله ماندگار شد. به طور یقین، روشنگری و بیان اهمیت این روز برای دانشجویان این مرز و بوم به عنوان آینده سازان کشور به منظور حفظ روحیه ضد استبدادی از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار می باشد. حفظ روحیه استکبار ستیزی از کلام تا عمل ضامن استقلال کشور و منشأ آزادگی در مناسبات بین المللی است، به این سبب ایران اسلامی تنها کشوری در منطقه است که نگرانی از انتخاب هیچ یک از کاندیدا های ریاست جمهوری امریکا را نداشت و ندارد چرا که بقا، استقلال و پیشرفت کشور را به جوانان این مرز و بوم بدون تکیه بر قدرت های غربی و شرقی گره زده است.

٣- کرسی های آزاداندیشی و نقد مسائل و جریان های داخل و خارج از کشور از وظایف جوانان و به ویژه فعالان تشکل های دانشجویی است. نقد منصفانه علاوه بر تصریح در اصول متعدد قانون اساسی، همواره مورد توجه و تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرارگرفته است. بر این اساس، هیچ یک از نهادهای نظام، مصون از نقد و پاسخگویی نمی باشد. نقد منصفانه و سازنده باعث یافتن ضعف های پنهان و رفع کاستی های برنامه ها و تصمیمات اجرایی در کشور می شود و از اینرو است که باید مورد استقبال شایسته مسئولین نیز قرارگیرد. اگرچه نقد صرفا سیاسی و به قصد تخریب و جریان سازی نیز از آسیب های جدی نقد محسوب می شود و می تواند افزایش حساسیت غیر متعارف و بالارفتن هزینه هرگونه انتقاد را موجب شود. از این لحاظ، تعریف جامع و مانع قانونی نقد صحیح می تواند راه را بر هرگونه استفاده ناصحیح و غیرصواب مسدود نموده و شرایط استفاده مناسب تر از آزادی بیان و اندیشه را فراهم نماید.

٤- نخبگان، فرهیختگان و افراد با بصیرت همیشه در صحنه باشند و با امید به بهبود شرایط تلاش کنند. نخبه موفق کسی است که امید به تعالی در او همیشه زنده باشد و اسیر سیاه نمایی ها و ناامیدی ها نشود. چنین حضور آگاهانه و عالمانه در سطح تشکلات دانشجویی و در سایر سطوح جامعه تعهد و وظیفه ای الهی است چنانکه قصور در آن زمینه ساز حضور نفاق، کذب، ریا و تملق زمامداران و فساد امور خواهد شد.

٥-حمایت شایسته از مبتکرین، مخترعین، فرهیختگان و تولید کنندگان داخلی موجب غرور همه ایرانیان و سربلندی کشور است، برای این مهم، مناسب است دولت محترم اقدامات موثرتری در استفاده حداکثری از نیروهای جوان و زبده داخلی داشته باشد و جذب حداکثری نخبگان متعهد خارج از کشور را در دستور کار قرار دهد.
٦- پیروزی های جبهه مقاومت در عراق و سوریه و بالأخص در شهر حلب را می توان پیروز شدن مقاومت بر زر، زور و تزویر دانست. فتح حلب توسط جبهه مقاومت، فتح الفتوح در فتنه شام است و به لحاظ اهمیت راهبردی نقش پیروز واقعی را تعیین می کند. از اینرو تلاش هایی زیادی برای غلبه بر این موضوع صورت گرفته و بی شک تحریم، ترور و تشکیل گروههایی تروریستی با نام های جدید از قبیل این امور هستند. خداوند شر و آسیب شان را به خودشان برمی گرداند، ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین.
در پایان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، ضمن بزرگداشت روز دانشجو، همه تشکل های دانشجویی و دانشجویان داخل و خارج کشور را به هم افزایی در جهت پیشرفت و رسیدن به برنامه چشم انداز توسعه کشور با ایجاد فضایٔی سالم، پویا، نقاد و مستقل دعوت می نماید.
اروپام *5*491** انتشار دهنده : مریم شفیعی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1042 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار