سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 13:04

نویسنده ها و مترجمان پر فروش طرح پاییزه کتاب معرفی شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
با باقی ماندن حدود یک هفته تا پایان اجرای طرح «پاییزه کتاب» در کتابفروشی‌ های سراسر کشور، نویسندگان و مترجمان پرفروش این طرح معرفی شدند.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، مریم مفتاحی، ارسلان‌ فصیحی‌، محمود فرجامی، پیمان خاکسار، عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی، علی شهروز، احمد شاملو، حسن کامشاد، گیتی خوشدل، الهام شوشتری‌زاده، ویدا اسلامیه و شهرزاد ضیایی تاکنون جزو پرفروش ترین مترجمان طرح پاییزه کتاب شناخته شده اند.
شیما سادات حسینی، عباس معروفی، مریم زرنشان، محمود نامنی، کریم زمانی، مصطفی مستور و مجید سرسنگی تاکنون جزو پرفروش‌ترین نویسندگان طرح پاییزه کتاب شناخته شده‌اند.
کتاب های «من پیش از تو»، «پس از تو»،‌ «یک بعلاوه یک» از انتشارات آموت، «ملت عشق» انتشارات ققنوس، «بیشعوری» انتشارات تیسا، «جزء از کل»، «بهترین شکل ممکن» و «هنر شفاف اندیشیدن» از انتشارات چشمه در صدر پرفروش ترین کتاب‌ ها در طرح پاییزه کتاب هستند.
در این طرح استان تهران با 82 هزار و 81، خراسان رضوی با72 هزار و 699، اصفهان با 46 هزار و 651، خوزستان با 43 هزار و 129، گیلان با 34 هزار و 189، قم با 23 هزار و 660 ، ‌آذربایجان شرقی با 21 هزار و 513 ، فارس با 18 هزار و 333، مازندران با 15 هزار و 239 و یزد با 14 هزار و 44 نسخه کتاب، پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس کتاب در سطح کشور هستند.
بر اساس این گزارش، تاکنون در طرح پاییزه کتاب 466 هزار و 73 نسخه کتاب از سوی 173 هزار و 820 نفر خریداری شده است.

** برنامه های پژوهشکده اسناد به مناسبت هفته پژوهش
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برنامه‌های خود را به مناسبت هفته پژوهش اعلام کرد.
روز شنبه بیستم آذر ماه ساختمان آرشیو ملی میزبان «نخستین همایش سالانه مطالعات قاجار» است، در این همایش که از ساعت 9 تا 18:30برگزار می‌شود، علی اصله‌جانی، محمد بهمنی قاجار، محمدعلی بهمنی قاجار، فرزام اجلالی، هومن زال‌پور، حمیده سلطانی مقدم، سعید میرسعیدی، جمشید کیان‌فر،‌ حوریه سعیدی، کاوه بیات، فاطمه قاضی‌ها، مجید تفرشی و مقداد نبوی، سخنرانی می کنند.
یکی دیگر از برنامه‌های هفته پژوهش که پژوهشکده اسناد با همکاری موسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن برگزار می‌کند، نشست تخصصی «پیامدهای جنگ جهانی دوم در آذربایجان (سقوط فرقه دموکرات درسی که فراموش شد)» است که روز یکشنبه 21 آذرماه در سالن پرهام ساختمان آرشیو ملی برگزار می‌شود.
نشست تخصصی «زندگی و کارنامه فعالیت‌های گرترود بل (جاسوسی، جنگ، دیپلماسی دانشوری، شرق شناسی و گردشگری)» نیز روز سه شنبه 23 آذر از ساعت 10 تا 12 با سخنرانی مجید تفرشی، در ساختمان آرشیو ملی برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند به ساختمان آرشیو ملی واقع در اتوبان حقانی (شرق به غرب) نبش خیابان کوشا مراجعه کنند.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 746 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار