چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 10:08

جزئیات بودجه 96/پیش بینی کمک 2319 میلیارد ریالی دولت به اشخاص حقوقی غیردولتی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دولت در لایحه بودجه سال آینده قصد دارد 2 هزار و 319 میلیارد و 415 میلیون ریال کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، اختصاص کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی سنت همه ساله دولت هاست که با عنوان جدول شماره 17 در لایحه بودجه به مجلس تقدیم می شود.
بر اساس جزئیات لایحه بودجه، از رقم تعیین شده برای این بخش یک هزار و 177 میلیارد و 380 میلیون ریال بابت اعتبارات هزینه ای و بقیه صرف هزینه های عمرانی موسسه ها و نهادهای یاد شده می شود.
در این جدول سازمان تبلیغات اسلامی با دریافت 453 میلیارد و 350 میلیون ریال بیشترین کمک را سال آینده از دولت دریافت خواهد کرد که همه آن صرف امور هزینه ای این سازمان فرهنگی می شود.
البته برخی موسسه های زیرمجموعه این نهاد از جمله بنیاد دعبل خزاعی، موسسه مدارس معارف اسلامی صدرای نور، موسسه تسنیم نور، پژوهشکده باقرالعلوم، موسسه فرهنگی بصیرت، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و موسسه دار الحدیث نیز همچون سال های گذشته از این کمک ها بهره مند می شوند.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه زیرمجموعه های خود شامل دانشگاه باقرالعلوم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز موضوع شناسی احکام فقهی نیز از دیگر نهادهای دریافت کننده این کمک ها هستند.
در این میان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بابت تکمیل و تجهیز مصلاهای کشور 275 میلیارد ریال کمک دریافت می کند ضمن آنکه دولت برای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 246 میلیارد و 535 میلیون ریال بودجه عمرانی در این جدول اختصاص داده است.
کمک به اقلیت های دینی، جشنواره مردمی عمار، هیات رزمندگان اسلام، فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه، فدراسیون کشتی باچوخه، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اتحادیه جهانی آشوریان، شهر کتاب، موزه مغز و اعصاب ایران، بنیاد پرفسور حسابی و بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری و کمک به فعالیت های فرهنگی مسجد مقدس جمکران، اتاق تعاون ایران، دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر بخش هایی هستند که از اعتبارات تعیین شده در این جدول بهره مند می شوند.
در مجموع در جدول یاد شده 50 ردیف بابت کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، دولت یازدهم در نخستین لایحه بودجه خود(بودجه سال 93) این ردیف را حذف کرده بود که با اعتراض و پافشاری نمایندگان مجلس، این جدول بار دیگر به قوانین بودجه سالانه کل کشور افزوده شد.
اقتصام**2025** 2023** خبرنگار: لیلا جودی ** انتشاردهنده: لطیف نکوئی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1225 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب