سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 08:40

بازدید 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در سال گذشته افزون بر 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند که 80 درصد آنها را جوانان بین 15 تا 30 سال تشکیل می دادند.
سردار 'بهمن کارگر' دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد با اشاره به اهمیت حضور مردم و جوانان در مناطق مختلف عملیاتی دفاع مقدس افزود: از برنامه های مهم این بنیاد افزایش بازدید اقشار مختلف مردم به 10میلیون نفر در سال است.
وی ادامه داد: هم اکنون در سطح کشور هشت هزار شهید گمنام در یک هزار و 500 یادمان مدفون هستند و در مناطق دفاع مقدس نیز 157 یادمان وجود دارد که مورد بازدید مردم و جوانان در قالب طرح راهیان نور قرار می گیرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: تاکنون در حوزه نشر کتاب در خصوص دفاع مقدس افزون بر 15 هزار جلد کتاب چاپ و منتشر شده و بنا داریم با همت ایثارگران این تعداد را در برنامه ششم به 30 هزار عنوان برسانیم.
کارگر گفت: حمایت از فیلم ها و پایان نامه ها در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های همیشگی این بنیاد در کشور است که ضمن ارائه اطلاعات و موضوع از علاقمندان دعوت به همکاری و مشارکت در این بخش مهم می شود.
وی تصریح کرد: در سطح کشور هم اکنون 30 درصد مراکز فرهنگی زیر پوشش تا هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره برداری می رسند و 30 درصد آنها نیز دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
کارگر گفت: 40 درصد بقیه مراکز فرهنگی در استان های مختلف کشور تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم در برنامه ششم کشور همه مراکز مورد بهره برداری و بازدید عموم مردم قرار بگیرند.
این مسئول یادآور شد: در سه سال گذشته ، دولت ، وزراء و استانداران در ساخت و ساز مراکز فرهنگی در کشور همکاری خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته اند و این همکاری ها همچنان ادامه دارد.
کارگر در خصوص مرکز فرهنگی یزد گفت: عملیات اجرایی فار اول این مرکز تا دهه فجر امسال به پایان می رسد و با فراهم کردن امکانات مورد نیاز و محتوا تا هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری کامل قرار می گیرد.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار دهنده: محمد حسین فلاح تفتی
irnayazdd@

اطلاعات تکميلي

خواندن 1215 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار