چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 16 آذر 1395 ساعت 08:32

منتقد سینما: ساخت آثار مشترک مخاطب سینمای ایران را افزایش می دهد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نویسنده و منتقد سینما معتقد است، ساخت فیلم های مشترک، مخاطب سینمای ایران را افزایش می هد و به رونق آن کمک می کند.
احمد طالبی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یکی از راه های خروج بازار محدود سینمای ایران از بن بست، تولید محصولات مشترک با سایر کشورها برای دستیابی به بازار جهانی است.
وی ادامه داد: این تجربه را پیش از انقلاب نیز داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم، مانند فیلم های «کاروان ها» و «صحرای تاتارها» که محصول مشترک ایران با سینماهای آمریکا و ایتالیا بود، ضمن اینکه با سینمای ترکیه و حتی با سینمای هند در ساخت فیلم مشارکت داشتیم.
کارگردان مستند «موج نو» تاکید کرد: ساخت فیلم های مشترک مسیر خوبی است زیرا هم می تواند باعث تبادل فرهنگی شود و هم از نظر اقتصادی بازارهای جدیدتری را پیش روی سینمای ایران فراهم می کند اما باید به شکل جدی تر دنبال و برای آن برنامه ریزی درازمدت شود تا چند فیلم مشترک در هر سال داشته باشیم.
وی ادامه داد: ساخت فیلم های مشترک مخصوص سینمای ایران نیست، در سینمای اروپا و آمریکا نیز این موضوع وجود دارد زیرا هم به تامین بودجه فیلم و هم به پخش آن کمک می کند و هم کشورها می توانند راحت تر فیلم ها را پخش کنند.
طالبی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا ساخت فیلم مشترک با هر کشوری برای سینمای ایران که در سطح جهانی شناخته شده است، مفید است یا نه گفت: چند فیلم ساز در سطح کلاس جهانی داریم و باید این ظرفیت بالقوه ای را بالفعل کنیم.
نویسنده کتاب «از شما چه پنهان» افزود: کارگردانی آثار مشترک را باید کارگردان های جهانی و شناخته شده ایرانی انجام دهند و بقیه عوامل از دیگر کشورها باشند تا تبادل فرهنگی و تکنیکی صورت گیرد.
فراهنگ ** 9157 ** 1071 ** خبرنگار: منصوره شوشتری ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1323 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب