دوشنبه, 15 آذر 1395 ساعت 16:16

بخش هویت بصری در جشنواره تئاتر فجر راه بسیار دشواری دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با جدید خواندن بخش هویت بصری گفت: هنرمندان در این زمینه باید راه دشواری طی کنند تا با رفع نواقص شرایط مناسبی برای این هنر ایجاد شود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نشست هویت بصری با همراهی گروه‌های نمایشی و گرافیست‌ها، با حضور سعید اسدی دبیر جشنواره و ابراهیم حسینی مدیر مسابقه پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر، امروز در پلاتوی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
دبیر این دوره جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: در کنار بخش مسابقه پوستر تئاتر، بخش مسابقه هویت بصری نیز به شکل تولیدی و به صورت سفارشی به هنرمندان گرافیست نمایشی برگزار می‌شود.
وی در این نشست که طراحان متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر فجر نیز حضور داشتند، درباره شکل‌گیری بخش هویت بصری و پوستر جشنوار اظهار کرد: از دوره پیشین ایده‌ای با اهمیت داشتم و تلاش کردم تا آن را به مرحله اجرا برسانیم زیرا معتقدم باید برای جلوه دادن آثار هنری علاوه بر هویت باید هویت کلامی و بصری را هم در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه همواره در طول تاریخ از هنر گرافیک برای پیشرفت و برقرار ارتباط برای رساندن پیام استفاده شده است افزود: این مسئله اهمیت چندانی نداشته است اما این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد و بازدهی آن را در همه جا می‌توان دید.
اسدی با بیان اینکه در همین راستا کارگاه‌های آموزشی را سال گذشته برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: دربخش پوستر و هویت بصری کارگاه هایی برگزار شد و امسال تصمیم با توجه به نیاز مقرر شد آن را به صورت ویژه تری پیش ببریم تا گروه‌ها هویت سازمانی خودشان را شکل دهند و در نهایت کتاب ماندگاری از این آثار به چاپ و در جشنواره عرضه ‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه به طور حتم این بخش نواقصی خواهد داشت که در طول زمان حل خواهد می شود تاکید کرد: این بخش و فعالیت آن پروژه جدیدی همراه با مشکلات و یا نواقصی است که با حضور گروه‌های شرکت‌کننده و هنرمندان می‌توان در بهبود هر چه بیشتر تلاش کرد.
ابراهیم حسینی نیز با اشاره به مهجور ماندن بخش پوستر و هویت بصری در جشنواره گفت: بسیاری از متقاضیان شرکت کننده در بخش طراحی فراخوان را به طور کامل نخوانده‌ و اطلاعات کافی از آن ندارند به همین منظور سعی کردیم تا امسال نگاه ویژه‌تری به همراه دبیر جشنواره به این بخش داشته باشیم.
وی با اشاره به اهداف اصلی این بخش از جشنواره یادآور شد: حدود هشت سال است که بخش پوستر جشنواره برگزار می‌شود اما هنوز بسیاری از گرافیست‌های پوستر ناشناخته باقی ماندند و امسال سعی کردیم راهی برای افرادی که کمتر در این عرصه شناخته شده‌اند، باز کنیم تا با همت خودشان اتفاقات خوبی برایشان بیافتد.
مسئول مسابقه پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجردرباره کمک هزینه‌های این بخش نیز عنوان کرد: به هر گروه گرافیست از سوی جشنواره مبلغی به عنوان کمک هزینه تعلق می گیرد و در پایان نیز برای برگزیدگان این دوره لوح تقدیر به همراه جوایزی در نظر گرفته‌ایم.
وی افزود: بخش هویت بصری در جشنواره راه بسیار دشواری را دارد و گروه‌های نمایشی باید همت بیشتری داشته باشند تا جای خود را مانند دیگر بخش‌ها در جشنواره تئاتر فجر باز کنند.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.
فراهنگ**7561**1027**دریافت کننده: سارا کریمیان**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 845 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار