دوشنبه, 15 آذر 1395 ساعت 14:04

تجلیل از 10عکاس برتر معاصر در همایش «10 روز با عکاسان»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران گفت: همزمان با برگزاری همایش
«10 روز با عکاسان» از 10 عکاس برتر معاصر تجلیل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، مسعود زنده روح کرمانی روز دوشنبه در نشست خبری «10روز با عکاسان» که در خانه هنرمندان برگزار شد، افزود: در این همایش افرادی که انتخاب شده اند جزو عکاسانی هستند که طی دوران فعالیت خود چه در حوزه آموزش و چه نشر و ثبت وقایع، بسیار تاثیرگذار بوده اند.
وی ادامه داد: تقریبا 80 درصد اسامی عکاسان نهایی شده است و تا چند روز آینده نام این 10 عکاس برتر معرفی خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران با اشاره به اینکه این همایش تلاش می‌کند خلا های شناسایی افراد با استعداد در عکاسی را شناسایی و معرفی کند، گفت: این مراسم به دنبال فضایی مناسب برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بحث و تبادل نظر میان اساتید عکاسی و کم تجربه های این حرفه است.
زنده روح، با تاکید بر اینکه این برنامه در شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ممکن است برای برخی از هنرمندان امکان حضور در تهران وجود نداشته باشند بنابراین ما پس از برگزاری هر کدام از نشست ها به فاصله 3 یا 4 ساعت فیلم کارگاه را روی سایت قرار خواهیم داد.
در ادامه این نشست سیدعباس میرهاشمی دبیر همایش «10روز با عکاسان» درباره جزئیات این برنامه گفت: در اولین اقدام برای این همایش با همفکری تیمی شعار جشنواره را
«عکاسی امروز و فرصت‌های جدید» انتخاب کرده ایم و بر اساس همین شعار برنامه ریزی های همایش را تدوین کرده ایم.
وی افزود: با توجه به برگزاری امتحانات دانشجویان در ایام دی ماه تصمیم گرفتیم همایش را زودتر و در 19 تا 28 آذرماه برگزار کنیم چرا که هدف اصلی این همایش توسعه است و دانشجویان با فراغت از امتحانات از کارگاه‌ها و برنامه های همایش بهتر می توانند استفاده کنند.
دبیر همایش «10روز با عکاسان» افزود: طی 10 روز برگزاری همایش تمامی گالری های خانه هنرمندان تحت پوشش جشنواره است و عکس عکاسان روی دیوارها به نمایش گذاشته خواهد شد.
میرهاشمی با اشاره به اینکه تاکید همایش بر علمی و فنی کردن عکاسی است، ادامه داد: بر این اساس سالن شهناز خانه هنرمندان هر روز صبح یک تا دو کارگاه خواهیم داشت و بعداز ظهرها نیز پنل های سخنرانی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه روز 19 آذر با سخنرانی یک مهمان مدعو آغاز خواهد شد، افزود: در آیین افتتاحیه از کتاب «روزهای انقلاب» که مجموعه عکس های «میشل ستبون» عکاس فرانسوی است رونمایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کتاب «روزهای انقلاب» مجموعه عکس‌هایی از «میشل ستبون» عکاس فرانسوی است که حدود 270 عکس سیاه و سفید و رنگی بر اساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی در 336 صفحه منتشر شده است.
دبیر همایش «10روز با عکاسان» گفت: طی روزهای 21 تا 28 آذر در گالری مریم نمایشگاه عکس های منتخب دانشجویان دانشکده خبر برگزار خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه آثار عکاسان انجمن عکاسی استان مرکزی نیز برای حمایت از عکاسان خارج از تهران در گالری فرهنگسرای ارسباران طی روزهای 22 تا 30 آذر برپا خواهد شد.
میرهاشمی در ادامه به برگزاری تور عکاسی اشاره کرد و توضیح داد: منطقه 12 تهران میزبان تور عکاسی است که در این مراسم از جاذبه های گردشگری و زندگی شهری و مذهبی این منطقه از تهران عکاسی خواهد شد.
وی در معرفی گالری های انجمن های عکاسی مختلف توضیح داد: انجمن عکاسان صنعتی در گالری تابستان، انجمن عکاسان میراث فرهنگی در گالری پاییز، انجمن عکاسان دفع مقدس در گالری ممیز، انجمن عکاسان تئاتر ایران در گالری نامی، انجمن عکاسان سینمای ایران در گالری بهار و انجمن عکاسان نگاه در گالری میرمیران در طول برگزاری همایش آثار خود را به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست مجید ناگهی دبیر بخش ویژه برنامه‌ها نیز گفت: طراحی بخش‌های ویژه در واقع ویترینی برای عکاسانی است که کمتر فرصت دیده شدن دارند بنابراین در این بخش تلاش می کنیم به بهتر دیده شدن آثار آنها کمک کنیم.
وی افزود: این فرصت ایجاد شده است تا در این برنامه هر روز 3 عکاس مجموعه ای از آثار خود را به نمایش بگذارد و در تعامل با مخاطبان به نقد و بررسی آثار پرداخته شود.
دبیر بخش ویژه برنامه‌ها «10روز با عکاسان» ادامه داد: در این بخش عکاسان حرفه ای در کنار کم تجربه ها دعوت شده اند و البته عکاسانی از مشهد، تبریز، بندعباس و ... نیز حضور خواهند داشت.
استفاده از صدا و تصویر برای ضبط برنامه ها از دیگر محورهای سخنان ناگهی بود که در توضیح آن گفت: قصد داریم در این دوره تمامی پنل ها و کارگاه ها را به صورت صوتی و تصویری ضبط کنیم و در روی سایت برنامه قرار دهیم تا هنرمندانی که امکان حضور در همایش را ندارند نیز از مباحث استفاده کنند.
وی افزود: بخش فیلم «10 روز با عکاسان» نیز امسال به معرفی فیلم هایی با موضوع عکاسی دارد که علاوه بر این از عکاسان درخواست شده است تا با موبایل از خود فیلم های کوتاهی تهیه کنند و از این فیلم ها استفاده شود.
فراهنگ**9246**1027**خبرنگار: علیرضا مرادی** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1182 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار