دوشنبه, 15 آذر 1395 ساعت 11:05

تعلیم خوشنویسی با روش درست را می توان به هنری شیرین برای بچه ها تبدیل کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
هنرمند خوشنویس گفت: فرآیند تعلیم خوشنویسی می ‌تواند با پرهیز از ارائه نکات غامض، سرمشق‌ های نامناسب و دسترس ‌پذیر کردن، به هنری مردمی و شیرین برای بچه ‌ها تبدیل کند.
کاوه تیموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا با اشاره به چاپ دوم کتاب هنرخوشنویسی در مدرسه به عنوان کتاب برگزیده جشنواره کتاب های کمک درسی آموزش و پرورش افزود: جذاب کردن فرآیند آموزش خوشنویسی برای کودکان و نوجوانان مستلزم به کارگیری روش‌ های ندریس و شگردهایی است که با روحیه این قشر اجتماعی همخوانی داشته باشد.
وی ادامه داد: ساده کردن برخورد با خط و آموزش تدریجی خوشنویسی مهم‌ ترین نکته برای پس نزدن علاقه ‌مندان و فراگیران این رشته از هنرهای تجسمی است.
تیموری که نویسنده این کتاب است افزود: بر این اساس در این مجموعه کوشیده ‌ام نکاتی را برای آسان ‌سازی فرآیند تدریس، با توجه به وقت محدود و انتظار فراگیران، به دست دهیم. وی گفت: با تحریر نمونه ‌هایی از خط نستعلیق سعی کرده‌ام معنی تصویری و نوشتاری نکات تعلیمی را بیان کنم. بدیهی است نمونه خطوط ارائه شده برای کامل کردن مطلب است و هر معلم و مدرس خوشنویسی باید آنها را با قلم و روایت خود بازخوانی و بازنویسی کند.
کتاب هنرخوشنویسی در مدرسه به عنوان کتاب برگزیده جشنواره کتابهای کمک درسی آموزش و پرورش را کسب کرده و به چاپ دوم رسیده است.
کاوه تیموری هنرمند خوشنویس است که سابقه 28 سال تدریس در انجمن خوشنویسان ایران و مراکز آموزشی عالی فرهنگیان را داراست که علاوه بر نگارش 100 مقاله و نوشتار هنری، چند اثر پژوهشی آن به جامعه هنری و خوشنویسان کشور تقدیم شده است.
فراهنگ**9338**1027**خبرنگار: صدیقه بهارلو** انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 929 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار