دوشنبه, 15 آذر 1395 ساعت 11:00

محیط بانی یکی ازدشوارترین مشاغل اما با کمترین مزایا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آزاردهنده است که شغل محیط بانی در کشور به یکی از دشوارترین و پرخطرترین مشاغل اما با کمترین مزایا تبدیل شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد درویش شب گذشته در مراسم سومین دوره جایزه یحیی که به تلاش انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار شد،اظهار کرد: شغل محیط بانی به خاطر طراوت و جذابیتی که دارد باید مورد استقبال قرار گیرد.
عضو هیات داوران جشنواره سومین دوره جایزه یحیی به دشواری هایی که محیط زیست ایران با آن دست به گریبان است اشاره کرد و گفت:وقتی نماینده ای در مجلس می گوید 'محیط ایست' بعضی ها ناامید می شوند اما من اعتقاد دارم مردم مهمترین عامل و تاثیرگذارترین انرژی پیش برنده کارها در محیط زیست هستند.
وی افزود: برگزاری این جایزه که یک جایزه غیردولتی است و حمایت مردم از آن نشان می دهد که می توان در همین بستر بسیاری از کارها را پیش برد و نباید ناامید شد.
در ابتدای مراسم مرتضی اسلامی دهکردی مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: خوشحالیم که این بخت را داریم تا سومین مراسم جایزه یحیی را به یاد محیط بان شهید یحیی شاهکومحلی برگزار کنیم و آرزومندم این روال استمرار داشته باشد.
اسلامی دهکردی افزود: این مراسم بهانه ای برای تجلیل از محیط بانانی است که در دشوارترین شرایط از محیط زیست ایران زمین حمایت می کنند.
برگزارکنند گان جایزه یحیی در بخشی دیگری از این مراسم از تلاش های دکتر اصغر محمدی فاضل پیشکسوت حوزه محیط زیست و رییس سابق دانشگاه محیط زیست به دلیل حمایت در برگزاری و تداوم جایزه یحیی و آموزش محیط بانان تجلیل کردند.
محمدی فاضل در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: غیردولتی بودن این جایزه و اینکه جمعی از علاقمندان و تشکل های محیط زیستی حامی و پشتیبان آن هستند بسیار باارزش است و باید از آن مراقبت کرد که همواره مستقل بماند.
وی افزود: بخش بزرگی از دشواری کار محیط بانی را خانواده های محیط بانان بر دوش می کشند و لازم است برای همسران و فرزندان آنها به ویژه دختران خانواده های ایشان که تربیت نسل های آینده را برعهده دارند تمهیداتی اندیشده شود که به شکل محترمانه ای مورد توجه و تجلیل قرار گیرند.
همچنین مجتبی رمزی هنرمند مجسمه سازی که به همراه همسرش پریدخت مشکزاد بنیان گذار این جایزه هستند در سخنانی ضمن تقدیر از محیط بانان گفت: کار ما قدم کوچکی برای تجلیل از کار بزرگی است که محیط بانان در دشوارترین شرایط انجام می دهند.
وی ضمن اشاره به اهمیت آموزش گفت: باید امیدوار باشیم که محیط بانان روزی به سلاح های قدرتمندی مانند فرهنگ سازی و آموزش مسلح شوند تا کمتر به آنها و محیط زیست صدمه وارد شود.
همچنین بیانیه این جشنواره قرائت شد که در بخشی از آن آمده بود: در دو سال گذشته برای اولین بار در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست بیش از 1800 محیط بان از سراسر کشور در مرکز آموزش های محیط بانی دانشکده محیط زیست دوره های آموزشی 15 روزه گذراندند که از لحاظ کیفیت، نحوه اجرا، ساماندهی و برنامه ریزی بدون شک از درخشان ترین برگ های سازمان حفاظت محیط زیست است.
برگزار کنندگان جایزه یحیی به واسطه قریب به 30 سال خدمت فداکارانه در سازمان حفاظت محیط زیست، بینش عالی، منش مثال زدنی و مدیریت راهبردی این مدیر را شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.
پس از قرائت بیانیه داوران محیط بانان برگزیده های سومین دوره جایزه یحیی معرفی شدند:
علی کلانه محیط بان پارک ملی پابند استان مازندران محیط بان، موسی غلام زاده سراب محیط بان منطقه حفاظت شده در بادام خراسان رضوی و مدثر تیموری محیط بان منطقه حفاظت شده سده خراسان رضوی به ترتیب محیط بانان اول تا سوم این جشنواره معرفی شدند.
به نفرات برگزیده این مراسم علاوه بر مدال یادبود و سه نیم سکه بهار آزادی از سوی اسپانسرهای این مراسم کتاب و وسایل آشپزخانه اهدا شد.
تجلیل از خانواده های محیط بانان شهید پرویز هرمزی، محمد دهقانی و منوچهر شجاعی که امسال به درجه شهادت نائل آمدند از دیگر بخش های این برنامه بود در حاشیه این مراسم انجام شد.
سومین دوره جایزه یحیی با معرفی نفرات برگزیده، تجلیل از یک مدیر پیشکسوت و تقدیر از خانواده محیط بانان شهید با حضور مدیران و فعالان محیط زیست، هنرمندان و علاقمندان محیط زیست در مجتمع نیکوکاری رعد برگزار شد.
علمی 9014**1440
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور** انتشاردهنده: معصومه گلشن

اطلاعات تکميلي

خواندن 741 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار